annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 353 gæster og 36 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Arne:

Citat:
Og i stedet for at optræde på en overordnet skolemesterfacon ville jeg foretrække, at du - på lige fod med os andre - gengav de to nævnte med dine egne ord på et enkelt og ligetil dansk.


Din negative reaktion var forventet Arne. Du er som et fodboldhold der kun vil spille på hjemmebanen, med en hjemmedommer. Men sådan fungerer virkeligheden ikke, for at det skal blive fair og interessant, skal man også møde sin modstander på deres bane. Håber du forstår denne lignelse.

Iøvrigt har jeg gengivet de to, Berdyaev og Albert Schweitzer, på et enkelt og ligetil dansk i mere end femten år.

Og derfor må det da være interessant for dig der gerne vil forstå mig, at du sætter dig til et veldækket bord, når jeg serverer det hele på et sølvfad for dig, hvilket kerne tekster jeg taler ud fra.

-0-0-0-0-0-

Tikka:

Citat:
Helligånden
Du kan ikke lære noget af Helligånden, når du ikke tror på gud.

Den hellige ånd er en gave og en virkende kraft fra gud, til de som tror han er virkelig og at hans udsendte søn ofrede sit liv til frelse for menneskene


Nej, helligånden er "Gud helligånden"

Så man skal netop ikke tro på Gud uafhængig helligånden, dette er en kæmpe misforståelse. Gud er i helligånden, her kommer Gud til os. Så vi skal ikke have en tro på Gud ved siden af, da dette er at fjerne al spiritualitet, og begynde at tænke om Gud som ateisten Simon og bibelfundamentalisterne, det er en uåndelig eller en ikke spirituel forståelse, det er som at forstå som et barn forstår, noget der irriterede Jesus og Paulus så meget når folk forstod tingene barnligt, når folk var uden spirituel intelligens.

SPIRITUALITET - den religiøse spirituelle dimension er den kategori vi skal befinde os indenfor når vi vil forstå vi menneskers liv med Gud eller ÅNDEN. Bibelen er en fortælling om mennesker der har Gud med inde over deres liv, det er et kærlighedsdrama mellem Gud og mennesket hele vejen igennem.


-0-0-0-0-0-

ABC Jan Serotonin:


Citat:
Creativeness is the final revelation of the Holy Trinity


Hvordan skal det forstås


Vi mennesker kan møde Gud, livet og virkeligheden med Gud på flere forskellige måder.

Og Gud Helligånd der er vores periode er sidste skud på stammen indtil videre, det ypperste ultimative der er os givet. Her udfolder mennesket sit fulde potentiale i en kreativ ekstase, hvor det sætter sig selv på spil moralsk, kulturelt og teknisk. Det vi meget oplever i vor tid, hvor der er en ekstatisk kreativ udfoldelse uden lige aldrig set før indenfor de tre nævnte områder, hvor mennesket kan udmærke sig.

Gud Helligåndens epoke er en Maslowsk selvaktualiserende periode, hvor:

Creative experience is a special kind of experience and a special kind of way: the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world. ..

Og Gud er ikke nogen eller noget udenfor vores "creative ecstacy" - nej det er her vi møder Gud helt og fuldt, og Gud er ikke nogen udenfor dette LIV - livet når det omfatter vores ultimative anliggender
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Bombetrussel i Billund Lufthavn: Termina..
20/04/2024 11:34
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk