annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 418 gæster og 59 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Citat:
Hans K kritiserede mig for, at jeg har kopieret Helligånden fra Kristendommen, hvilket ikke er sandt.


Jo det er sandt for begrebet størrelsen og diskursen om Helligånden nu i 2000 år er kristen, så du kan ikke have det andre steder fra min ven.

Og når du taler om Helligånden kan du ej heller ved siden af have en forestilling om Gud, fordi Helligånden altid er "Gud Helligånden" og således er i begrebet Helligånden Gud inkluderet. Hvorfor ingen ved siden af Helligånden kan have sådan en Simon Gud. Ja den måde Simon taler om guder og Gud på hører ingen steder hjemme (men han er jo også ateist og kan jo derfor ej heller vide besked med hvordan de forhold ind over menneskers liv skal forstås). Iøvrigt Gud som du Gerth ikke vil vide af, ikke er Gud, men det er Simons falske ide om Gud du ikke vil vide af, have med at gøre.

Og da du ikke vidste at i begrebet størrelsen helligånden er Gud inkluderet, så afslører du bare at du ikke aner hvad du taler om.

Det glæder mig at du skriver du ønsker at dygtiggøre dig, for dette er ihvertfald nødvendigt hvis du skal blive værd for andre mennesker at lytte til, for ellers søger vi selvfølgelig inspiration og forståelse andre bedre steder.

For at blive dygtigere, er det første nødvendige i den sammenhæng at du erkender dine begrænsninger.

Fx hvorfor skriver du som du gør (flirter med helligånden så vildt)? Og når man har haft åbenbaringer som du påstår du har haft, hvad gælder så disse i forhold til andre måder vores erkendelser opnås. Alt sådan noget skal du kunne mestre og ja mestre du det så begynder vi andre at få tillid til at der kunne være noget om det du påstår.

Du har et stort arbejde foran dig mand hvis du i praksis vil kunne leve op til de ideer du har om dig selv, som værende en der er værd at lytte til. Studer studer studer!!! Ja du bør hænge i med studier ihvertfald hvis du vil være den store religionskritiker. Nøjagtig den fejl I ateister altid begår, I har ikke studeret det I drøfter og så bliver guder og Gud, nøjagtig misforstået som noget fuldstændig galimatias som vores gode ven Simon her på siden er et eksempel på. At høre ham åbne munden om guder og Gud er skræmmende og man skulle ikke tro voksne mennesker kunne være så barnlige, så uforstandige på hele spørgsmålet. Uden forståelse for spiritualitet kan man ikke tage ordet guder og Gud i munden. Fordi så begår man en kategori fejl og forstår ikke hvor begrebet Gud har gyldighed og aktualitet.

Noget du ej heller forstår Gerth hvilket du afslører når du ikke fatter at i begrebet størrelsen helligånden der er Gud inkluderet, og er altså ikke noget/nogen ved siden af man kan beslutte sig enten for eller imod.

Go vind Gerth

Vh HansKrist


PS:

til ABC



I et par omgange her på det seneste har jeg nævnt alle os aktive debattører uden at nævne dig ABC

Det skyldes ikke at jeg ikke også tænkte på dig som de andre, men at du ikke er blevet nævnt skyldes mere at du er mig lidt en gåde og ret så kompleks en person og personlighed.

Da du pludselig skriver Jan blev jeg endnu mere forvirret. Skulle du være Jan Serotonin? Ja så er du den mest komplekse sammensatte person jeg kender.

Jeg tror også der er noget mystisk såvidt Tikka. Hen virker til at være en trekløver - trekløveren RM Simon og Tikka. Sådan en ateistisk ugudelig treenighed på siden, der efter alle kunstens regler forsøger at fremme ateisme her på siden.

Det er ikke sikkert det er rigtig, men jeg synes efterhånden der gang på gang spores en relation de tre imellem.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
I dag skal du punge ud med 5 euro for at..
25/04/2024 06:09
Yderligere fem personer sigtes efter kni..
25/04/2024 04:48
Houthierne hævder at sende droner mod i..
25/04/2024 04:22
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Nyheder fra Religion.dk