annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 324 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

hold da op I to ukritiske sludrehoveder, Arne og Gerth,,, hvor I dog scorer mange billige point,,,

også da fordi I ikke møder et modspil,,

Her til Gerth et par link der i den grad vil forvirre dig med hvor meget du tager fejl af Paulus såvidt den gode apostels syn på kvinderne der er/var revolutionerende moderne

Paulus om kvinder, ifølge ateisternes bibelinfo

læs afsnittet:

Det Nye Testamente, spor af noget positivt

og afsnittet: Fejlretning

i link'et ovenfor.

Dernæst læs dette her link:

Den kvindelige Apostel hos Paulus


-0-0-0-0-0-

nu er I begge to ret useriøse og mest interesserede i jeres egen paranoia og vildfarelser, fordomme og fordumme, nøjagtig som ateisterne,,, så jeg er bange for at ingen af jer, Arne og Gerth, gider beskæftige jer med den smule saglig læsning jeg her link'ede til.

Husk kvinderne havde det forfærdeligt dengang, både i det græske græsk/romerske samfund og det jødiske samfund, hvor de slet ikke måtte være med på lige fod med mændene og de blev betragtet som ingenting,,,

dette er på ingen måder tilfældet hos Paulus, i urkristendommens tid,, hvor en kvinde ifølge Paulus kunne være den ypperste, ikke bare af apostler, men endda af rækken af overapostler (det der svarer nærmest til vore dages biskopper (altså en kvinde kunne være den ypperste af alle Biskopper)) har man så fået mundkurv på hos Paulus??? ha ha lol, nej det er simpelthen en umulighed sgu da, så vågn lige op folkens, og find ud af hvad det betyder at man skal lære at tie i forsamlinger, det betyder det samme som idag, at vore børn der selvfølgelig skal snakke og tale i skolen, at de også skal lære at tie stille til det bliver deres tur,, nøjagtig sådan var betydningen dengang som idag, her hos Paulus, ellers giver hans tekster ingen mening med hvad manden ellers skriver

der var lige så mange kvinder, hvis ikke flere kvinder end mænd der sluttede sig til de urkristne menigheder, fællesskaber, og det må der jo have været en grund til, for på det tidspunkt fandtes ingen tvang, eller nogen former for anerkendelse eller prestige forbundet med at tilhøre menighederne af kristne

og selvfølgelig når den kreative progressive øverste klasse, borgerskab, af kvinder tilhørende det romerske samfund, frivilligt sluttede sig til de urkristne menigheder, der må have været tale om et ligeværdigt syn på mænd og kvinder, her i de paulinske urkristne menigheder,,, hvilket enhver også opdager ved at læse Paulus brevene, men det gider Arne jo ikke og ej heller nok Gerth,,,

-0-0-0-0-

Begge to virker I som om I stadig levede i en mørk middelalder, som om I ikke har fulgt med tiden,,,, alt hvad I siger om folkekirken holder ikke en meter,,,

Gerth taler om mandeguder,, ha ha lol, det er sgu for barnligt, ikke engang Dawkins ville falde idag så dybt,,, fordi alt maritimt er i hunkøn, betyder det jo ikke at skibene fx er mere kvinder end mænd,,, og på samme måde med begrebet Gud Fader som vi kun kender fra Jesus Søn, Sønnen, det er nemlig Sønnen der åbenbarer at Gud elsker os som en kærlig barmhjertig fader, ellers ville vi intet vide om dette,,, ihvertfald ikke som det findes i kristendommen,, men det betyder sgu da ikke at Gud er en mandegud,,, gå hjem og vug, gå hjem og læs på lektien Gerth

I taler om hvad der gælder visse sekter, bibelfundamentalisterne, indre og luthersk mission og lignende, som blot udgør en mindre og ubetydelig del, og i teologisk sammenhæng, har de overhovedet kun en grinagtig sekterisk betydning,, ingen tager dem alvorlig


-0-0-0-0-

Og til Arne,, iøvrigt er den Jesus vi erklærer værende Kristus, lig med

Gudmanden, Gudmennesket inkarneret, det Gudmenneskelige legemliggjort og indlejret i menneskehedens historiske liv på jorden


men også er den Jesus vi erklærer ved Helligåndens hjælp at være Kristus,

lig med "det-der-ER-mennesket-når-Gud er blevet alt i alle"

også derfor GudsRiget begyndte og kommer og fuldendes i og med og ved begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus,,,

og de klare tegn herpå er Gud Helligåndens kreative ekstatiske prosociale indflydelse i verden,, altså KIRKEN, dette at være KIRKE i verden er vi kun i kraft af Gud Helligåndes virke og virkekraft,,,, ellers er vi ikke de stene kirken er bygget på,,,

hvis man som jeg har,, har haft næsen nede i et par teologiske værker, så er Gerth og hvad han siger, ikke den store åbenbaring, og slet ikke når han begynder som jmp/michael i sin tid, at se verden ud fra alene sit eget isolerede subjektive ståsted, og glemme at vi mennesker er en del af naturen, det sociale fællesskab og af de kulturelle religiøse diskurser,,, hvorfor vi må samarbejde, hvorfor vi må studere og tale forstandigt med hinanden om de her ting,,, og vi derfor må give slip på tanken og ideen om at vi med vores egen intime sexuelle subjektive eksklusive fx narcissistiske grandiose inflaterede Helligåndsforening kan hæve os op over alt og alle som Gerth til tider gør, så man frygter en psykiatrisk diagnose lidt,,,

men der er dog rimelig mening i Gerths galskab, og jeg vil vurdere Gerth til at være rimelig intelligent, ihvertfald godt over middel, men også som at værende en mand hvis tanker er lidt for kaotiske til at de nogensinde ville nyde den store almene anerkendelse blandt fagfolk,,,,

bjørn ville nok sige noget lignende om undertegnede,,,

mange kærlige hilsner HansKrist, til de to herlige "kvajpander" vi er begavet med her på siden, Arne og Gerth,,,

Tikka ser det ud til at jeg gjorde mundlam med min aggressive nådesløse uforsonlige holdning til bibelfundamentalismen,,,

Tikka der kan undvære Gud, som Gud Helligånd, som Gud Søn, og dermed Gud Fader,,, fordi hun har bibelen at tro og overtro noget om såvidt Gud,, hvorfor hun ender op i ateisme, at det blot er noget der foregår i hjernen og det ovenikøbet som et produkt af hjernen, (når hjernen tror'forstiller sig barnligt naivt i bogstaveligt forstand hvert ord det læser fra a - z i bibelen som om der skulle være en logisk forkromet sammenhæng at finde fra a - z i bibelen (hvilket der selvfølgelig ikke er, da bibelen er en flertydig bog, skrift)),,,

men denne position har religionsvidenskaben forladt for længe siden,, det er ikke et produkt af hjernens virksomhed, men det er korrekt at uden hjernen kunne vi ikke erfare og beskrive for hinanden alt det der med Gud,,, alt det der hører ind under den religiøse spirituelle dybdedimension ved menneskelivet,,,

ingen har nogensinde talt om at der findes mandeguder og en gud der på det og det tidspunkt skaber verden,,, alt dette er forsøg på at beskrive hvad der er svært at formulere, beskrive,,, og ingen må gå i stå såvidt religiøse tekster,,, ved at få disse galt i halsen og begynde at tro hvad der står bogstaveligt og ikke i dets sande spirituelle og åndelige betydning, som den gode Paulus igen og igen belærer os om i antropologiske epistemologiske udedninger,, især i 1 Kor 2 og 2 Kor 3 - 5
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Norges nye ministre er blevet præsenter..
19/04/2024 16:19
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
35-årig mand idømmes 13 års fængsel ..
19/04/2024 15:16
Jarlov vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Svindel under covid-19 udløser fængsel..
19/04/2024 14:06
Nyheder fra Religion.dk