annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678049
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381496
Et andet syn 1991187
Jesu ord 1523103
Åndelig Føde 1522413
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 187 gæster og 212 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN


HK: ”Gud kan kun handle gennem og med mennesker”
- Vrøvl … så ville han jo ikke kunne være skaberen.

*

"Selvfølgeligt mener jeg, det jeg skriver". Citat Tikka


HK: nå det var da noget nyt,

- Nej, jeg mener altid, det jeg skriver.

Spørgsmålet er vel, om du vil forstå, det jeg skriver, og det kan jeg måske betvivle, når du udråber mig som ateist og bibelfundamentalistisk på samme tid, men det nytter ikke du brokker. Der står nu en gang det, som der står i bibelen, som er grundlaget for kristendommen og troen på gud, frelsen, håbet, det evige liv og den nye verden/paradis, som er et teokrati.

Det betyder, der til den tid kun vil være én tro, og du kan godt glemme alt om EU, demokrati og andet, som ikke kan komme ind under guds vilje.



HK: og det altsammen, den religiøse spirituelle diskurs som vi møder denne italesat i Nye Testamente af fx Paulus, hvor fx størrelser som Gud, Guds Ånd og Helligånden etc

- Når du skriver: Guds Ånd og Helligånden bliver jeg nød til at påpege, at der er tale om den samme kraft men, at ordet Helligånden benyttes af de som taler ud fra Treeningheds forståelsen.

Der er bibelsk kun én sand gud og dennes hellige ånd. Hellig fordi den er ren.

Treenighedslæren er konstrueret af mennesker som bibelsk er helt ude i hampen.



HK: var blot menneskelig "hjernespind", bare noget der foregår i hovedet på folk. Og at det ikke har del i eksistens og liv, den virkelige verden, eller virkeligheden som så.

- For de som tror, er det jo en virkelig virkelighed.

Som skrevet kommer troen af det som høres – af Kristi ord, og følger man dette i tro, bliver det virkelighed, men det er jo en slags magi der sker, som forsvinder når man ikke følger ordet.
Troen er væk, men ordene er jo stadig de samme, og kan tilmed komme i et andet lys fordi man nu står uden for troen, men - man kan dog stadig tro på, at forståelse er rigtig uden, at tro på den kristne tro og tilmed også tro på andet, som bibelen siger.

Jeg har en klar overbevisning om, at for at kalde sig kristen skal man tro på bibelens gud – at han er til - og fortælling om sønnen og dennes offer - samt handle derpå.

Andre mener, bare man er døbt, er man kristen – eller - der er jo også dem som mener, at kun de som tilslutter sig treenighedslæren er kristne, så der er som bekendt ikke enighed om, hvad kristendom er, og dette fremgår af alle de mange forskellige kristne trosretninger som findes.


HK: Jeg gider ikke høre om bibelfundamentalistisk logisk tro uden ånd og liv, og som ikke siger noget, ikke giver nogen mening.
Jamen det styrer, du jo helt selv stortchock

HK: At det er troll virksomhed fra din, jeres side, har du aldrig lagt skjul på, blot mener du også vi andre er som sådan at betragte

- Som du ved, tror jeg, der kun er dig og mig på sitet og derfor er det jo ikke nødvendigt, at profilen Simon slagter mig. Den opgave klarer du med profilen HK til ug og jo også derfor der ingen ”debat” kan blive ler Hvem kan debattere med en som man slår ihjel

¨¨¨¨

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Modløse Chelsea får prygl af topholdet..
23/04/2024 23:04
Tre mindreårige afhørt om syrebomber p..
23/04/2024 22:06
Russisk viceforsvarsminister anholdt for..
23/04/2024 21:50
Nyheder fra Religion.dk