annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15638171
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378721
Et andet syn 1988048
Jesu ord 1521601
Åndelig Føde 1507124
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
3 registrerede ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 132 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
Hvad er det for en ´gnist´, som du ønsker i mennesket, der må have en stærk følelse af begejstring ligesom et lys fra noget ild til inspiration og handlekraft, der burde blive grunden til, at en ny generelt god udvikling kan ske for folket ?
Mit svar:
Det kan vel egentlig siges helt kort med henvisning til OOA - altså en holdning hos enkeltpersoner, der griber om sig og bliver til en folkebevægelse, der har et logo, og som sætter sin vilje igennem.
(Om det så var klogt at hindre atomkraft og beholde kulkraft kan nok diskuteres)
Hvilken "gnist", der kan starte en folkebevægelse for den rene kærlighed, ved jeg ikke, men det må vel starte med noget kommunikation, og min fornemmelse - rigtig eller ej - er at tiden er ved at være moden.

Du skriver også:
Citat:
Jeg forstår stadig ikke endnu helt hvad, at din opfattelse af virkeligheden er ? Jeg mener ikke, at du har udtrykt en personlig tro på noget guddommeligt og hellig ånd til trods for din kærlighed til et bestemt Kristus ikon billede og en sammenligning af vores begge to måder at udtrykke os på officielt som noget ifølge dig meget tilfælles ?
Mit svar:
Min opfattelse af virkeligheden er, at den er et ufatteligt mirakel, som de forskellige religioner forgæves har søgt at begribe.
Jeg finder meget godt i de forskellige religioner, men troir ikke på dem som sandhed.
Dét, der i religionerne især har gjort indtryk på mig, er den helt rene kærlighed, som jeg oplevede i en Kristus Ikon for første gang i mit liv - min "gnist" blinker
Det, jeg føler som fælles med dig, er alene tanken, følelsen, oplevelsen af den aktive helt rene kærlighed.
Og så er det, jeg tænker: Ligger den ikke i os alle? blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Tikka
16/04/2024 19:58
Kom op på bjerget...
af ABC
16/04/2024 19:15
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
Jesper Jensen: Fransk OL-valg vidner om ..
16/04/2024 19:05
Danmarks ambassade i Irak skal lukke
16/04/2024 17:46
Børsen skal genopbygges 'no matter what..
16/04/2024 17:44
Hospitalsgynækolog i Hjørring krænked..
16/04/2024 17:34
Sigtet fynsk betjent bekræfter flere s..
16/04/2024 17:08
Nyheder fra Religion.dk