annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, somo ,(1 usynlig), 250 gæster og 235 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Arne:
Citat:
Hvis jeg regner rigtigt er køns-skævheden i Kina på ca. 4%. Det er jo 4% for meget, men dog heller ikke mere end dét - i en patriarkalsk verden, som dog er på vej mod kønslig ligestilling
Jamen du glade kineser stortchock det handler jo også om manglende arbejdskraft, de gamle og alle de uhyrligheder der sker/er sket grundet manglende balance.

Arne:
Citat:
Jeg orker ikke at gå det hele igennem, som du skriver, men hæfter mig ved, at du ikke vil tage stilling til, hvor mange mennesker vi bør være, samt ved at du opfatter os mennesker som "skadedyr".

I forhold til skadedyr mener jeg det - i den forståelse, at det jo er mennesket der er skadevolderen, men bruger normalt ikke den formulering, men det pisser mig af, du kalder os dyr for at provokere. Derfor skadedyr.

Arne:
Citat:
Og hvad Bibelen angår, så taler 1. Mosebog (er det vist) om, at Abrahams slægt iflg. Gud skal blive "talrig som stjernerne på himlen og sandet på stranden" - sandelig en økologisk Gud - eller rettere: dette kan da ikke være guddommeligttrist

Lidt sjovt smiler du hiver et skriftsted frem som argumentation mod, at bibelen taler for kærlighed.
Hæ hæ her vil jeg jo mene, sandet og stjernerne skal forstås symbolsk som mange.

Arne:
Citat:
Min holdning er, at vi i stedet for i afmagt at opfatte os selv som "skadedyr" hellere burde begejstre de gode egenskaber, vi også har i os, såsom evnen til helt ren, dyb og fri kærlighed til kloden, til alt levende, til vore medmennesker - og til os selv - en begejstring, der kan sætte egenskaber som begær og grådighed i skyggen tommelop

Jamen er jo hvad bibelen siger, at vi skal kaste vores bekymring på gud, når vi selv har gjort hvad vi kunne og problemet ikke løses, for fokus skal jo netop altid være på det at elske gud og næsten, og det forsvinder ved bekymring ...


Arne:
Citat:
P.S.: Jeg fornemmer, at jeg næsten er ved at få lyst til at blive "lægprædikant" blinker

Tænkte nok det kunne tænde dig, men havde regnet med et demokratikursus smiler

Jeg er egenligt ikke interesseret i politik og følger kun overfladisk med, men dette område berører mig virkeligt, og jeg føler mig magtesløs, og gik her nærmest lammet over alt det plastik jeg har i mit hjem og bruger ...

... og at dyrene har plastik i deres maver smerter mig.

Jo også kreperligt, at man er nød til mange ting som man er imod og ikke kan gøre noget - og derved bliver medskyldig ...

… men har du noget, du mener, du kan lære mig – hvad jeg ikke er i tvivl om - er jeg lutter øre, hvis blot jeg kan slippe for dit ikonsnak engel

Sov godt smiler

¨¨¨¨
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny rekord for antallet af lastbiler med ..
24/04/2024 01:13
Ukrainsk borgmester til indbyggere: Kraf..
24/04/2024 00:52
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Modløse Chelsea får prygl af topholdet..
23/04/2024 23:04
Nyheder fra Religion.dk