annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15682031
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381780
Et andet syn 1991457
Åndelig Føde 1523875
Jesu ord 1523274
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret ABC 194 gæster og 167 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Hej Tikka.

Du underbygger din pessimisme med diverse påstande om, at vi ikke gør det helt rigtige.
Det kan du da have ret i, men jeg mener stadig, du maler situationen mere sort, end den er.
Vi har lige haft et folketingsvalg, hvor klima - for første gang - var højt på dagsordenen, og hvor det nu ventes udmøntet i konkret handling.

Din holdning minder mig lidt om barnet der stolt kom hjem og fortalte forældrene, at det havde fået ug minus i karakter, hvorpå barnet fik spørgsmålet: Hvorfor minus? blinker

Hvis jeg regner rigtigt er køns-skævheden i Kina på ca. 4%. Det er jo 4% for meget, men dog heller ikke mere end dét - i en patriarkalsk verden, som dog er på vej mod kønslig ligestilling.

Jeg orker ikke at gå det hele igennem, som du skriver, men hæfter mig ved, at du ikke vil tage stilling til, hvor mange mennesker vi bør være, samt ved at du opfatter os mennesker som "skadedyr".

Og hvad Bibelen angår, så taler 1. Mosebog (er det vist) om, at Abrahams slægt iflg. Gud skal blive "talrig som stjernerne på himlen og sandet på stranden" - sandelig en økologisk Gud - eller rettere: dette kan da ikke være guddommeligt trist

Min holdning er, at vi i stedet for i afmagt at opfatte os selv som "skadedyr" hellere burde begejstre de gode egenskaber, vi også har i os, såsom evnen til helt ren, dyb og fri kærlighed til kloden, til alt levende, til vore medmennesker - og til os selv - en begejstring, der kan sætte egenskaber som begær og grådighed i skyggen tommelop

M.v.h. Arne smiler
P.S.: Jeg fornemmer, at jeg næsten er ved at få lyst til at blive "lægprædikant" blinker
Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 11:49
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ulykke på Hirtshalsmotorvejen: Ét spor..
24/04/2024 12:14
Rute 13 ved Nørre Snede er igen åben e..
24/04/2024 11:50
Russisk viceminister varetægtsfængslet..
24/04/2024 11:39
Populær plante i danskernes have frarå..
24/04/2024 11:35
På trods af kinesisk spionagesag vil ty..
24/04/2024 11:00
Nyheder fra Religion.dk