annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15691955
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382570
Et andet syn 1992127
Åndelig Føde 1526430
Jesu ord 1523759
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen, ABC, somo 583 gæster og 370 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Skæbne og tro

Hej ABC.

Det begynder at dæmre for mig, når du skriver:
Citat:
Du får meget svært ved at overbevise mig om at tage imod et defekt legeme, for det kan jeg da ikke bruge til noget. Så hellere forblive i intetheden. Men hvis der nu er noget efter døden, så tager jeg gerne en tur med et defekt legeme. Det ville jo bare være kortvarigt.
Jeg forstår det sådan, at din nuværende tilstand er uudholdelig, og at det eneste, der får dig til at holde ud, er udsigten til noget bedre efter døden.

Du har fået den skæbne, at dit legeme er defekt - åbenbart så meget, at du helst vil skille dig af med det.

Men da jeg ikke mener, der er nogen, der kan give dig et pålideligt svar på, om der er et liv efter døden, er der vel ikke anden mulighed end, at du selv må vurdere - hvorefter du vel må formodes at handle derefter.

Hvordan du kan nå frem til en afgørende vurdering, ved jeg ikke - jeg kan ikke - men der er jo de mange religioner, som du kan forsøge at sætte dig ind i - og måske derved kan nå frem til en overbevisning.

Hvis du ender med den overbevisning, at der ikke er noget liv efter døden - og følgelig vil begå selvmord - vil jeg hævde, at du bør lade os andre være i fred og ikke trække os med ind i din tilintetgørelse.
Vi har vel samme ret som dig til at bestemme over vores liv.

Jeg vil også mene, at du bør foretage en endelig opgørelse over, hvad der driver dig til selvmord - og hvad der trækker den anden vej.
Er der slet ikke noget her i livet, du holder af?

Og når du skriver:
Citat:
Så hellere forblive i intetheden.
så mener jeg, at du gør dig illusioner: I intetheden eksisterer det at være jo ikke! Det er det absolutte intet - svimlende - ufatteligt - maksimal bundløs uhygge!

Endelig, når du skriver, at hvis der er noget efter døden, "så tager jeg gerne en tur med et defekt legeme." - så siger det mig at du er i stand til at udholde at eksistere.
Det åbner måske for muligheden at opnå en bedre livskvalitet end den nuværende - fysisk og fysiologisk at indrette dig bedre - at bruge de kræfter, du trods alt har, til "noget, der gør godt i maven" - f.eks. at gøre noget godt for dem, du holder af - er der slet ingen, du holder af?

Min konklusion:
- Jeg synes, du har ret til at begå selvmord - men ikke ret til at trække andre - og heller ikke kloden - med.

- Du må selv afgøre, hvad du vil tro om et liv efter døden - sandheden er ikke tilgængelig.

- Du bør med den størst mulige grundighed vurdere dine muligheder for kvalitet i dette dit liv - inden du afgør, om du vil begå selvmord.

Jeg ville ønske, jeg kunne give dig et bedre svar - men det kan jeg ikke.

Held og lykke med dine overvejelser!

M.v.h. Arne trist
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
Nyheder fra Religion.dk