annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ipso Facto
Emne: Re: OM MISSIONÆRER, REFORMATORER og andet godtfolk.


Inden vi lukker og slukker for denne gang, skal jeg blot stille Michael eet enkelt spørgsmål, som han ikke skal besvare på debatten, men for sig selv efter at have tænkt seriøst over det.

Hvorfor tror du, at mange debattører solidariserer sig med Ole Bjørns position? - eller i det mindste ikke tør gå op imod ham?

Kunne det tænkes, at det er fordi han appellerer til de laveste instinkter og ikke får dem til at føle sig små, fordi de trods alt indser, at de er mindst lige så kløgtige som Ole Bjørn? - Og fordi de ved at manden er totalt hæmningsløs i sin personforfølgelse hvis nogen siger ham alvorligt imod?

Jeg siger derimod tingene lige ud og argumenterer for mine holdninger så konsistent som jeg formår. Og jeg "køber" ikke retoriske argumenter eller andet ævl, men skærer ubarmhjertigt igennem sådant vås.

Det er der erfaringsvis rigtig mange som ikke bryder sig om og bliver stærkt ophidset over, at de i det mindste ikke får lidt medvind for deres synspunkter, sådan som de er vant til.

Til gengæld er jeg aldrig ondskabsfuld og forsøger at undgå at gå efter manden, men fremsætter i stedet en ironisk og sarkastisk kommentar, som desværre ofte går hen over hovedet på en del debattører.

Folk må for min skyld mene lige hvad de vil, men hvis de ikke kan argumentere for deres holdninger og heller ikke er indstillet på at ændre holdning i lyset af overvældende beviser på, at de tager fejl, så er de ikke værd at spilde tiden på.

På den anden side er jeg også selv indstillet på at flytte mig holdningsmæssigt, hvis blot argumenterne er gode nok.

Tænk lidt over tingene, og gør det du selv finder rigtigst, og tag konsekvenserne. Alt andet er rent lal.

Hilsen

Ipso Facto :whistle:
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk