annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689000
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382330
Et andet syn 1991925
Åndelig Føde 1525772
Jesu ord 1523544
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, ABC ,(1 usynlig), 428 gæster og 126 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Selvet og Nu'et.

ja, men så kan jeg da, nu jeg er her, benytte lejligheden til at sige at jeg synes at det er et eminent indlæg du kommer med.

At være i nuet betyder netop at være sig selv i nuet. Når vi har svært ved at være os selv er det fordi vi har lært at sammenligne os selv med andre.

Men det er noget pjat.

Nogle er gode til det ene og andre er gode til det andet. Hvis vi kan lære at sætte pris på os selv uden at sammenligne os med andre er det meget lettere at lære sig selv at kende.

Som sagt, i virkeligheden er det noget pjat, at sammenligne sig selv med andre. Om vi er snedkere eller direktører er blot sociale roller. Det er da bedre med en snedker der er dygtig til sit job end end en direktør som er uduelig til sit.

På det personlige plan sammenligner vi også konstant os selv med andre godt hjulpet af et omgivende samfund hvor konkurrenceelementet er i højsædet.

Hvis vi hver især kunne lære at sætte pris på os selv uden at sammenligne os med andre, ville vi også kunne finde en frihed til at udfolde os.

Når vi så selv udgør det omgivende samfund for en anden kunne vi også lære ikke at sammenligne. At tage den anden for det vedkommende er.

Når alt kommer til alt har vi også selv både gode og dårlige sider. Det er en del af det, at lære sig selv at kende, at erkende at vi ikke er fuldkomne.

Når vi erkender at vi ikke selv er fuldkomne burde det være lettere at acceptere andre.

Men vigtigst synes jeg at det er: ikke at sammenligne men derimod at acceptere hinandens forskelligheder og dermed finder man også selv sin rette plads.

(jeg håber ikke at det var altfor akademisk. Jeg er jo ikke akademiker).

NB! Der mangler en smilie med et rigtigt smil.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 13:02
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Nyheder fra Religion.dk