1
registreret
(1 usynlig),
79
gæster og
150
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Michael
Emne: Re: Menneskets ulidelige snæversyn.
|
Hej Ole Bjørn.
Du skal have tak for dit svar. jeg blev nok lidt overrasket, især i min debat med Anne, i sin tid, da jeg opdagede, at jeg hovedsageligt talte til mig selv.
men der er to ting i denne erkendelse, for det første, at det er meget sundt at lade sine tanker komme til udtryk og derved møde modstand fra andre mennesker. Måske man slet ikke har erfaring nok til at fortolke sine egne oplevelser på rette måde.
For det andet er ord kun et udtryk for erkendelsen. Ord har ingen værdi i sig selv. Vi må derfor altid udtrykke os, så den anden kan forstå os og når det drejer sig om erkendelsen er dette ganske muligt for al erkendelse er forbundet med virkeligheden.
Fordi vi ikke kender os selv er det ganske svært for os at skelne mellem fantasi og virkelighed.
ikke, at jeg har noget imod fantasi. Min umådelige fantasi er den eneste grund til, at jeg lever i dag.
Men fantasien er et slør, som man, af nødvendighed, trækker hen over livets barske virkelighed.
Fantasien er hjertets udtryk.
Har man blot en gang sanset hvad sandhed er, så kan intet andet længere tilfredsstille én.
jeg elsker at nyde livet, men nydelse bliver snart umådelig kvalmende.
Der er på min vej hjem fra arbejde et stoppested, hvor mågerne flyver omkring og efterlader et indtryk af en losseplads. Hvor vinden bringer kulden ind i ens krop mens man venter på bussen så man er ved at forgå af kulde.
Også dette er nydelse, men af en helt anden art.
Det er en nydelse blot at leve. det er fantastisk blot at være og se og lade alting blot skylle hen over sig.
Dette er i al essens hvad jeg siger Ole bjørn. jeg lever, jeg er. Hvert øjeblik er jeg.
Dette er mig nok. At føle at jeg lever.
Al menneskenes rigdom, position og hvad ved jeg, kan ikke erstatte dette.
At vide, at jeg lever. Jeg vil ikke have noget andet.
Jeg vil gerne undskylde, at jeg blandede mig i jeres debat. jeg skulle have tiet stille.
|
|
|
|