annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: En børnebog der trodser biblens skabelseshistorie

En kvindelig kræftforsker har skrevet en børnebog om universets tilblivelse, rent naturvidenskabeligt og derfor uden nogen forstyrende bibelske tilsnigelser.

Hun er ikke forfatter, men synes at børn skulle have den rigtige oplysning om hvordan det hele er skabt, når de i omkring 5 års alderen begyndte at blive interesserede i universet og jordens historie.

Hun starter med the Big Bang og illustrerer det med en Pinocio kugle, noget som børn kan relatere til. Hun beskriver hvordan livet langsomt opstår og hvordan mennesket udvikler sig til det vi er idag, hun ender bogen med at hele jorden bliver opslugt og ødelagt af solen, når denne om mange år har opbrugt sit brændstof og udvider sig og bliver megastor.

Det bliver så spændende at høre om folkekirkens vogtere kommer med nogle indvendinger mod at forfatteren med sit værk overser biblens skabelseshistorie, som muligvis alle jo ved er bare tom snak og intet har med virkeligheden at gøre,men nogle kan være så forblændede, at de tror på hvert et ord i biblen.

Jeg synes det er et prisværdigt tiltag af denne kvinde at tage sig tid til at skrive en mere sandfærdig historie om vor skabelse end den bibelske, som man skal være usandsynlig uintelligent for at tro på, men som børn jo får ind med skeer som noget af det første de møder i livet, nu får de et valg, som dog ligger hos deres forældre, så er det om de gør det rigtige valg.

Jeg vil straks bestille denne bog til mine børnebørn, så håber jeg at forældrerne lader dem læse den.



Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer mange steder i Ukraine i nat..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk