annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15690034
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382409
Et andet syn 1991992
Åndelig Føde 1526074
Jesu ord 1523590
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 434 gæster og 158 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Naturvidenskaben og tilværelsen

Hej Arne.
Nu skal vi ikke mange generationer tilbage, før vi så at det var ganske normalt med en betydelig større børneflok end den vi tillader os nu til dags, min mor, født i 1912 havde selv 5 søskende, hvilket endda var lige i underkanten til det normale, som godt kunne være både 8 - 12 børn, dengang følte man ikke noget tilslutning til stammesamfund, der skal vi nok et par tusinde år tilbage -mindst.

Seksualoplysningen i skolerne kom først til engang i 1960-70 erne tror jeg, at tale om sex var et tabuemne i rigtigt mange år og det kunne ses på de store børnefamilier.
Om det lå i vores gener at vi skulle producere sa mange børn som muligt, ved jeg ikke, men der var ikke ret mange andre fornøjelser dengang at tage sig til, tvét var endnu ikke opfundet, og man kunne ikke gå i biffen hele tiden, selvom det var der man tilbragte megen tid i ungdommen, kan jeg huske fra min egen tid og det fik man ikke børn af.

Men forsvinder strømmen i mange timer, vil dette kunne ses på antallet af fødte børn ni måneder efter, jeg husker at New York for mange år siden blev mørkelagt i mange timer, ni måneder efter kunne det ses på fødselstallet, så der er noget om snakken.

Stammesamfundene var om muligt endnu mere sociale, end vi er idag, hvor enhver er sig selv nærmest, men vi har i fagforeningerne dog lidt af stammesamfundenes sociale mentalitet tilbage, kunne kaldes flokmentalitet, men den dækker så kun en del af det totale samfund.

Det er vel de færreste der ligefrem udtrykker deres kærlighed til vor lille klode, de tager den for givet, mange forbander den sikkert også, hvor naturkatastrofer råder er der sikkert ikke den store begejstring til stede, og med klimaforandringerne bliver dette endnu mere udtalt.

Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
25/04/2024 16:23
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Nyheder fra Religion.dk