annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15660879
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380393
Et andet syn 1989734
Jesu ord 1522509
Åndelig Føde 1515643
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 373 gæster og 31 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: DEN "SANDE" TRO?

"Hvem tror du, at du narrer, Thomas?"

Hvem tror du, at du narrer, Ole Bjørn?

"Du er som et barn, der er blevet taget med fingrene nede i kagekassen og munden fuld af kage og stædigt nægter at have spist af kagerne."

Du er som en gammel skuffet mand, der i sin stædige fornægtelse over ikke at have fået den succes i livet - som HAN SELV mente sig fortjent til - finder det nødvendigt at anklage folk omkring sig for alt muligt absurd for at blive i sin egen fantasiverden.

"Ord er ikke magiske, Thomas. Du kan ikke gøre en løgn til sandhed, uanset hvor mange gange du gentager den. Du kan måske bilde dig selv ind, at det er sandt, men ikke dem, der læser dine indlæg."

JEG er ikke tilhænger af magi. Og DU kan ikke redegøre for, hvad jeg har løjet omkring (fordi jeg ikke har løjet!).

"Dit nu gentagne postulat om, at alverdens teologer ikke er troende"

Dit gentagne postulat om, at alverdens teologer er troende, kan du ikke redegøre for. Du forlanger at andre skal sluge dine påstande råt. Ellers mugger du!

"Du bruger Jesu ord til at sætte dig selv højere end andre"

Jeg bruger ikke Jesus' ord for at sætte mig selv højere end andre. Igen bliver du fanget i endnu en af dine barnlige anklager.

"Du har ingen ret til at drage nogen andre menneskers tro i tvivl"

Du har ingen ret til at anklage mig for dette. Din anklage er tom og uden indhold. Og sædvanligvis kan du ikke redegøre for den. Du lever i en fantasiverden, Ole. Get out, GET OUT OF THERE!

"Du er en vantro Thomas uden den kærlighed og respekt for andre mennesker"

Det er interessant at bemærke, så korte distancer du kan holde til, Ole - før du begynder din sædvanlige tilsvining.

"Du ser Jesus som en revser, men han var først og fremmest den, der påtog sig skylden for alverdens mennesker."

Ingen kommer til Jesus uden at holde fast i hans ord og bud. Om du vælger at kalde det for en revser, eller hvad pokker du vælger at lægge i det, Ole Bjørn... tja, det rager mig egentlig.
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
20/04/2024 13:52
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
20/04/2024 13:31
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Pernille Skipper er nu officielt formand..
20/04/2024 15:07
Satser på at åbne Knippelsbro inden my..
20/04/2024 15:02
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Nyheder fra Religion.dk