annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15801165
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393619
Et andet syn 1999658
Åndelig Føde 1564897
Jesu ord 1530618
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(2 usynlige), 97 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: BAGSIDEN AF YTRINGSFRIHEDEN.


Kan du overhovedet skrive noget, Arne, der ikke enten er en misforståelse, en grov mistolkning eller en lodret løgn?

Har nogen her betvivlet beskrivelsen af Fabrizio Benedetti's forsøg? Så vis mig, hvor det står.

Men af den beskrivelse, vi har været præsenteret for, fremgår det kun, at det er forventningen om en bedre virkning, som lægen har søgt at fremme gennem sin snak med patienten, ikke om kærlig omsorg er skyld i den øgede effekt, som i øvrigt er af subjektiv karakter. Det var det, jeg søgte at vise dig.

At journalisten og du prøver at digte noget andet ind i forsøget, står for jeres egen regning. Det er der ikke videnskabeligt belæg for i forsøget.

Og nej, Arne, det er ikke en ny definition, opfundet til lejligheden, uanset hvad dine nye journalistiske links viser. I international videnskabelig litteratur dækker placebobegrebet de biokemiske ændringer i sundhedstilstanden, som suggestion kan fremkalde, ikke kun en subjektiv smertefornemmelse, som ikke kan måles præcist. Det er ikke min "opfindelse" og ikke af ny dato, som det klart fremgår af dette citat.
Citat:
Placebo Effect: Harnessing Your Mind's Power To Heal

ScienceDaily (Dec. 31, 2003) — It’s true that some people who participate in research studies and take inactive medications called placebos do see health improvements. People taking placebos have experienced reduced pain, healed ulcers, eased nausea and even warts disappeared.


Problemet med dig er, at du aldrig udøver kildekritik og aldrig undersøger om dine konklusioner er videnskabeligt valide, hvis de kan passes ind i dine fantasier om verden.

Jeg har netop læst nogle af vore diskussioner fra 2008. Allerede dengang var det tydeligt, at uanset hvilke oplysninger jeg kom med, så anså du dem for forkerte. Med en sådan indstilling er det klart, at du ikke kan bidrage til en frugtbar dialog af interesse for andre. Det er derfor, jeg er meget omhyggelig med, at alt hvad jeg skriver til dig kan verificeres. Fakta er svære at komme udenom, Arne, så derfor har du ikke en kinamands chance for at vinde en saglig diskussion.

Den første betingelse for at find holdbar viden er, at man ikke på forhånd har besluttet, hvad man skal mene. Derfor bliver du ikke klogere af at deltage i nogen form for dialog.

Ole Bjørn :o)


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
07/05/2024 18:45
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Skotsk parlament bakker op om Swinney so..
07/05/2024 18:39
Stormy Daniels vidner nu i tys-tys-sagen..
07/05/2024 17:49
Mange til møde ved lejr på Københavns..
07/05/2024 17:34
Hajmysteriet fra Ringkøbing er nu opkla..
07/05/2024 17:26
40-årig dømt for at besidde 75 kilo am..
07/05/2024 16:49
Nyheder fra Religion.dk