annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15782875
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392200
Et andet syn 1998506
Åndelig Føde 1556692
Jesu ord 1530005
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 214 gæster og 151 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Einstein, nøgternt set.

Stadig er mine chat indlæg de bedste i den her einstein debat, de er lidt morsomme og de giver overblik over hvad pokker det er vi drøfter, derfor vil jeg tillade mig endnu et, så jeg har for eftertiden sort på hvidt hvordan ateisterne i den grad blev sat på plads i einstein debatten



HansKrist: ateisterne har en mindre psykose, noget dæmonisk de kæmper med i deres eget sind, og kan de ikke få dette projiceret ud på de troende så opstår der en psykisk ubalance i dem, en konflikt i ateister som einstein selv har påtalt
[x] Hanskrist: denne psykiske ubalance er meget tydeligt hos ateisten simon, hos frank og hos dawkins
[x] Hanskrist: You may call me an agnostic, but I do not share the crusading spirit of the professional atheist whose fervor is mostly due to a painful act of liberation from the fetters of religious indoctrination received in youth
[x] Hanskrist: whose fervor is mostly due to a painful act of liberation from the fetters of religious indoctrination received in youth
[x] Hanskrist: den uhildede frie adgang vi har til åndelige spørgsmål, religiøse spirituelle spørgsmål, gør at vi hviler meget bedre i os selv end ateisterne der ikke kunne leve uden deres projektioner om de troende, de er besat af at de tror at vide hvad troen dækker o
[x] Hanskrist: dette ville einstein ikke være en del af, og ja det skyldes den klassiske filosofiske tyske dannelse og kultiviering han var en del af,, den mest bemærkelsesværdige kulturelle højdepunkt i nyere tid er han en del af
[x] Hanskrist: vi kan læse om denne tid i tyskland, men for os mennesker født i mellemkrigstiden og senere er det meget svært for os at forstå denne tyske dannelse og kultur
[x] Hanskrist: derfor er einstein så anderledes end bjørn og simon og frank og dawkins i gemyt, sindelag og i tænkning, og derfor sætter han som videnskabsmand alligevel "viden" til debat og påpeger dets mangler,, dette er så naturlig for den tid han er et barn af
[x] Hanskrist: bjørn og simon præsenterer jo den sorte skole, "de skal lære noget i skolen", jamen heroverfor må vi med einstein spørge, hvad med kreativitet, at kunne tænke og forstå, frem for at have tonsvis af viden hængende som en tung byrde over sit liv
[x] Hanskrist: dagens griiiner lol, leveret af bjørn: Det er bemærkelsesværdigt, men ikke overraskende, at de pågældende ikke har interesseret sig spor for mennesket Einstein, men kun for hvad de kunne bruge ham til i deres egen agitation. :grine
r:
[x] Hanskrist: om noget du misbruger einstein bjørn,, heldigvis har vi det sort på hvidt
[x] Hanskrist: hvad er det du bruger einstein til i din propagandistiske aggiteren bjørn??? hvor lang tid skal du ha til at tænke over det spørgsmål
[x] Hanskrist: at fremme rendyrket ateisme
[x] Hanskrist: hvad er det einstein siger om dette ateistiske felttog????
[x] Hanskrist: jeg blir vred og jeg vil ikke ha at de bruger mig og mit navn i dette ærinde
[x] Hanskrist: om noget du misbruger einstein bjørn, ikke bare lidt, men meget og det har du gjort gennem mange år nu
[x] Hanskrist: at dig og simon kun i denne debat har jeres projektioner om de troende, hvor I kun vil tale om det I uforskammet og ja barnligt skyder de troende i skoene og projicere ud i de troende,, og ja det skal i den grad gå ud over arne og han morer sig over jeres
[x] Hanskrist: vindmøller som I i jeres vanvid opretter på arne's mark, men det er jeres sindssyge projektioner
[x] Hanskrist: så infantil er vores argumenter nu ej heller (hvis jeg er med i gruppen du hentyder til) for du har da godt nok skrevet et indlæg hvor du forsøger at komme mig i forkøbet og ja imøde

[x] Hanskrist: en vis magt har jeg haft over dig, og det indlæg du lige har skrevet er for at komme mig i forkøbet og ja imøde
[x] Hanskrist: du vil nødig i Tigerens klør engang mere
ole bjørn: Hanskrist misbruger ikke bare chatten, han misbruger også Paulus, Barth, Berdyaev, Badious og Tillich til at promovere sig selv, men han forstår dem ikke.
[x] Hanskrist: ja det er jo en påstand og ikke andet, stort set al din argumenteren går på påstande og er ikke et argument
ole bjørn: Hanskrist har ikke en gnist forstand på teologi, han lader bare som om.
ole bjørn: Nå, der kom du rigtig ned at ligge, hva' Hansemand.
[x] Hanskrist: stadig så er dit sidste indlæg fyldt med ugyldige argumenter,, tak fordi du genopfrisker logik og argumentationsteorie
n,, dengang syntes jeg det var lidt kedeligt, men nu ser jeg relevansen
ole bjørn: Man kan ligefrem føle, hvordan forvirringen breder sig i din hjerne, nu hvor du følte Bjørnens styrke.
[x] Hanskrist: nej som du med dig selv og din samvittighed nok har en rimelig klar fornemmelse af hvad du magter og evner, så har jeg det på samme måde indenfor religionsfilosofi og teologi
ole bjørn: Stuetigerens hosten er blevet til en ynkelig klynken, nu hvor hans uvidenhed er blevet afsløret.
[x] Hanskrist: jeg behøver ikke påstå noget om mig selv og teologi, generøst gir jeg fra mig, og folk kan selv dømme og bedømme mig som teologisk relevant tænker
ole bjørn: Kan alle huske, at hansemand påstod, at det første man lærer i teologi er, at der ikke er nogen Gud. Det vil nok komme bag på de fleste præster.
[x] Hanskrist: og om alle i min levetid dømmer mig ude som teologiske relevant tænker, da ved jeg at tiden vil arbejde for mig
[x] Hanskrist: eksisterer bjørn
ole bjørn: Men det viser jo tydeligt, at Hansemand ikke aner, hvad ordet teologi betyder, nemlig læren om Gud.
[x] Hanskrist: essens og eksistens
ole bjørn: Han teologisk viden er rent fup.
[x] Hanskrist: selvfølgelig er det læren om Gud, men ikke læren om en Gud der eksisterer som du og jeg
[x] Hanskrist: det teologer interesserer sig for er i kraft af hvad vi eksisterer
ole bjørn: Hans teologiske viden er rent fup.
ole bjørn: Det kan enhver se nu.
[x] Hanskrist: og hvad er det der holder os oppe
ole bjørn: Ih, hvor han piver over at være afsløret.
ole bjørn: Der er intet, der holder ham oppe. Han er skvattet fuldstændig sammen.
[x] Hanskrist: ja ja jeg forstår godt din pointe, som sådan set er meget venlig imod mig, og ja jeg vil godt anerkende at du ved noget om einstein,
ole bjørn: Der er intet, der holder ham oppe. Han er skvattet fuldstændig sammen.
[x] Hanskrist: ja ja jeg forstår godt din pointe, som sådan set er meget venlig imod mig, og ja jeg vil godt anerkende at du ved noget om einstein,
ole bjørn: En lommefilosof er blevet afsløret med tomme lommer.
[x] Hanskrist: aha novellepsykolog og en lommefilosof med tomme lommer og klovneteolog
ole bjørn: Oh, jammer, der er ingen, der gider læse hans vrøvl og pralerier.
[x] Hanskrist: og jeg vil også sige at der er et afsnit jeg er glad for i dit seneste indlæg


jeg tror, nu taler jeg ud fra mig selv, at det der sker når vi ser på et kristus ikon, er at her er arketypen Gud i spil hos et menneske, og vi får en mystisk oplevelse af hvordan det ville være at være så elsket at vi blot så ud på verden indefra og ud,
[x] Hanskrist: på en ubetinget numinous måde
[x] Hanskrist: sådan må det være at se ud, at se på verden, som elsket af gud
[x] Hanskrist: dette ubetingede numinouse indefra og ud syn på verden kan vi få en mystisk erfaring af selv
[x] Hanskrist: og dette skyldes at symbol værdien er så stor i et kristus ikon, og selve billedværdien eller kvaliteten så lille
[x] Hanskrist: derfor fanger billedet os ikke, indtager billedet os ikke, men takket være symbolværdien bliver vi kastet tilbage i os selv og får den mystiske erfaring af selv at være det ansigt, det guds billede vi er skabte, være det ansigt og ha de øjne som hos det m
[x] Hanskrist: menneske der er 100% elsket og antaget af Gud
[x] Hanskrist: skabte i, skulle der stå ovenfor
[x] Hanskrist: fra at se på noget som solen oplyser, så bliver vore øjne solen selv
[x] Hanskrist: og ja han var Lyset
[x] Hanskrist: normalt kigger vi på det der er oplyst af solen eller elektrisk lys om aftenen i mørketiden, men vi kan også have mystiske erfaringer af at være solen eller lyset selv
[x] Hanskrist: lyskilden selv
[x] Hanskrist: jeg tror at symbolværdien i et kristus ikon gør os til lyskilden selv
[x] Hanskrist: et kristus ikon billed kvalitets værdi, skal alene vurderes efter dets evne til at skabe symbolik, eller efter symbol værdien
Arne Thomsen: Det nærmeste, jeg kan komme noget, der lidt ligner oplevelsen af en Kristus Ikón, er, hvis man giver sig hen til oplevelsen af et maleri af van Gogh, selv om det langt fra er det samme. Dertil kommer nok, at det er højst individuelt
[x] Hanskrist: http://www.vggallery
.com/
[x] Hanskrist: ha ha fnis tihi,, simon mener arne har noget stalking kørende med bjørn,, åh vi morer os,, hvis der foregår stalking så er det da godt nok simon efter arne
[x] Hanskrist: igår fik vi den med bolden og manden og så idag den her,, simon du må også selv kunne se komikken
[x] Hanskrist: hvad pinlighed angår, ja så er det jo selvsagt pinligt for dig og bjørn at I er blevet afsløret i at misbruge einsteins navn og omdømme,, dette er slået fast med syvtommesøm, altså om I har ulejliget jer med at læse hvad einstein skriver, og det kræver ik
[x] Hanskrist: ikke matematisk fysik af en anden verden for at kunne forstå hvad einstein siger om hans forhold til religion
[x] Hanskrist: han afviser og kritiserer ateisme felttoget, ganske utvetydigt, og da især den måde dig og bjørn bruger einstein på,,,, bjørn har de sidste par indlæg, efter at han så jeg havde fanget ham, modereret sine udtalelser en del
[x] Hanskrist: der er blevet trukket i land og det var også på tide,, ellers er bjørnen ihvertfald færdig som saglig einstein kender
[x] Hanskrist: jeg ved da godt det gør ondt på dig simon, og på treram og på bjørn, det har ramt jer hårdt i forfængeligheden, ja det har ligefrem givet jer en smule nerver omkring hjertet
[x] Hanskrist: nok ikke lige i den betydning som at julen er hjerternes fest
[x] Hanskrist: her er det jeres neurose der er på spil, hvor I ikke har ord og sprog og begreb for de forhold einstein gerne ville drøfte og drøftede
[x] Hanskrist: Einstein har selvtilliden til at vide at der findes andet her i livet en hård matematisk beskrivelse af verden, universet og den fysiske virkelighed
[x] Hanskrist: hvorfor har han denne selvtillid, jo selvfølgelig som en af de største fysiker nogensinde, behøver han jo ligesom ikke slås med det kompleks dig og bjørn er havnet i


[x] Hanskrist: at du så straks indfører nisser og julemænd i virkelighedsbilledet kan vi lige som ikke gøre noget ved, du lever jo af disse vindmøller som du stalker rundt og planter på folks marker
[x] Hanskrist: du kan så sige at du kun gider tale og debattere det du projicere ud i de troende, melde klart ud at debatten skal dreje sig om dine projektive syner og meninger og vindmøller om de troende,,
[x] Hanskrist: vi andre har dog været beskæftiget med einsteins skrifter om religion i flere uger, hvilket åbenbart er gået hen over hovedet på dig
[x] Hanskrist: derfor får du nok også årets nytårs torsk simon, for de to her, den med at gå efter manden i stedet for bolden og så den med stalking,, måske det skyldes humor og selvironi, jeg ved det ikke
[x] Hanskrist: måske du bare er stresset her op til jul
[x] Hanskrist: her med einstein var chancen der virkelig for dig simon, til at komme videre end kun at tale om hvad du projicerer over i de troende, vi havde einsteins egne ord at forholde os til, hvorfor du nægtede dette, som bjørn også i starten totalt afviste det og
[x] Hanskrist: dermed gjorde sig selv til grin, gjorde sig selv en bjørnetjeneste, ja det ved jeg ikke
[x] Hanskrist: hvis jeg ikke havde hængt bjørnen op for alle sine usandheder om einstein,, ville manden ikke have modereret sig og trukket i land, så vagthunden Tiger har vi brug for
[x] Hanskrist: jamen det glæder mig da at se bjørnen komme til fornuft og at han har så meget samvittighed at han vender tilbage og moderere sine udtalelser ikke så lidt, men der er stadig et par småfejl, men jeg tror jeg lader ham slippe, han skal jo også ha lidt julef
[x] Hanskrist: julefred
[x] Hanskrist: jeg har sagt det før, det her er en milepæl i trosfriheds historie
[x] Hanskrist: disse udsagn for einstein om religion, har gjort forfærdeligt ondt på treram, simon og bjørn,,
[x] Hanskrist: og einstein udtaler sort på hvidt flere gange at han bliver harm, vred, hvis I bruger hans navn som I netop gør og har gjort gennem årene
[x] Hanskrist: igen en milepæl i trosfriheds historie
[x] Hanskrist: er det så jeres nederlag vi fester over, nej her er kun en smule skadefryd og glæde derover (Hobbes), nej vi fester over at vi på et sobert og solidt grundlag ud fra hvad einstein skriver kan få lov at drøfte etiske, moralske og religiøse, spirituelle, ån
[x] Hanskrist: åndelige bevidsthedsmæssige forhold i forbindelse med den menneskelige erkendelse og dens muligheder og begrænsninger

[x] Hanskrist: og ja videnskabs betydning og placering i det samlede billede over menneskets kreative kulturelle indsatser

[x] Hanskrist: så kommer dawkins folket farende og siger at videnskab betyder alt, ihvertfald den gren einstein talte om skal saves over og hele træet, stammen og rodnettet skal kun være naturvidenskab (mindelser om sovjet)
[x] Hanskrist: gys siger badiou og zizek og tar kampen op selv med risiko for at blive taget til indtægt for at være religiøs på en bestemt måde der ligger dem fjernt, nøjagtig det samme sagde iøvrigt einstein
[x] Hanskrist: hellere den risiko end en blank afvisning af disse religiøse transcendente spørgsmål og issues

ja gys hvor dawkins projekt giver mindelse om sovjet,, gad vide om dawkins også ville som stalin godkende folkets religion og åndelige selvforståelse, hvis han manglede deres opbakning og moral
Hanskrist: så når han havde fået hvad han ønskede igen at indlede en forfølgelse og undertrykkelse
Michael: Der er energi og der er stof. Energi der virker indenfor en ramme bliver til stof.
Hanskrist: rolig NU
Michael: Tanken er stof. Tankevirksomhed er spild af energi. Hvad sker der når tanken bliver stille?
Hanskrist: tankevirksomhed er som et kernekraftanlæg
Michael: Når tanken og talen er omgivet af en massiv stilhedens mur? Så bliver enrgien ikke til stof, så buldrer den mod muren og eksploderer i nuet.
Hanskrist: uden tænkningen ville menneskehedens overforbrug slet ikke kunne standset,
Michael: Alt man behøver at gøre er at være fuldstændig stille og bevare balancen.
Hanskrist: man ved at tænkning, netop dæmmer op for overforbrug, fordi vi under tænkningen realiserer os selv på et højere plan
Michael: Af tankens stilhed fødes årvågenheden - dette at se og lytte.
Michael: Lær at være stille.
Hanskrist: i usa forsøger man at få folk til at tænke,, for at dæmme op for deres umættelige behov for luksus og overdreven forbrug materialisme og det virker
Hanskrist: den dag mennesket begynder at bruge hovedet, begynder at tænke, da vil det ikke have det enorme behov for at realisere sig selv på det materielle plan, forbrugsplanet
Hanskrist: at få indbygget selvrealisering og identitet i omtanke og tankefuldhed er så vigtig
Hanskrist: som min yoga lærer siger, Hans vi er krop, (vi er puls og hjertebanken) vi er åndedræt og vi er tanker
Hanskrist: og vi må ikke undertrykke nogle af disse udtryk
Hanskrist: ikke at have tanker ville være som et menneske uden hovede
Hanskrist: det vil være at være uden sprog også
Hanskrist: uden forstandighed, uden fortid, uden erindring og uden fremtid, uden at være på vej i sit liv
Hanskrist: mennesker uden tiden, er psykotiske, de er demente fordi de som en ø er et offer for omstændighederne og tilfældighederne
Hanskrist: uden fremtid og forestiling, fantasi og visioner
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
04/05/2024 23:14
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Danske stafetter misser første OL-mulig..
05/05/2024 03:24
Se billederne: Massive oversvømmelser r..
05/05/2024 01:44
Tesla sagsøger Tesla
04/05/2024 23:58
Kirkeministeren: 'Vi kan hylde popstjern..
04/05/2024 22:36
Uvejr bremser USA's byggeri af mole ud f..
04/05/2024 22:09
Nyheder fra Religion.dk