annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Einstein-citater og spørgsmål til arne

Michael: Det eneste der intererrede mig var sandhed. Derfor åbnede Gud sin dør for mig. Og her er jeg, helt alene med sandheden.
[x] Hanskrist: det lyder trist
Michael: Ikke andet end end en udefirnerlig jubel i hjertet.
[x] Hanskrist: lyder en smule mere interessant og mindre kedeligt
[x] Hanskrist: men over hvad jubler manden
[x] Hanskrist: at Vang nu har afskrevet dig, kan du leve med det
[x] Hanskrist: Vang respekterede dig, fordi du havde selvrespekt, og nu da du har mistet din selvrespekt har Vang også problemer med dig
[x] Hanskrist: vil du kunne finde tilbage igen til din gode gamle selvrespekt
[x] Hanskrist: den hårdeste dom over et menneske er altid samvittighedens dom, overjegets dom, som man ifølge freud og jung ikke skal spøge med
[x] Hanskrist: at være fordømt af mennesker kan være en ting, men er samvittigheden god man overlever, men er samvittigheden ikke god, man står overfor den værste dom et menneske kan udsættes for
[x] Hanskrist: kan man se bort fra samvittigheden, som er dannet i forbindelse med jegets internalisering af kulturens overjeg i dialog med vores medfødte sans for retfærdighed,, øh Hansi det var en dårlig wending, den ka vi æt brue en anden gang
[x] Hanskrist: fred med Gud eller en god samvittighed gør enhver mand glad og let om hjertet og i godt humør
[x] Hanskrist: åh for pokker,, så simon og bjørnen ikke begynder at producere vindmøller,, mine bedsteforældre var ikke kirkelige, de var som min far stolte fritænkerer
[x] Hanskrist: så nu forsvandt jublende hjerte michael
[x] Hanskrist: efter at tigeren einstein kastrerede bjørnen sidder han og slikker sine sår
Michael: Hele denne forbandede Planet burde bøje sig i stilhed og selverkendelse. Fordi jeg har fortalt min <herre, at mennesket er værd at redde.
[x] Hanskrist: tænkte på da jeg cyklede hjem fra bageren hvad vi har fået ud af denne uges einstein debat,, og nåede frem til at en af tingene var at bjørnen havde misbrugt einstein utallige mange gange på en måde der gør einstein direkte vred
[x] Hanskrist: vil du også redde tiger og bjørne
[x] Hanskrist: altså rovdyr
[x] Hanskrist: dem der dræber og flår i andre
[x] Hanskrist: vil du trække tænderne ud på dem, og hive kløerne ud også
[x] Hanskrist: jeg einstein kastrerede bjørnen igår
[x] Hanskrist: skal jeg straffes herfor
[x] Hanskrist: eller fik bjørnen som fortjent for sine utallige misbrug af einstein
[x] Hanskrist: jeg har drukket for meget narcissisme og er blevet selvsvingende biffen fuld, fantasifuld
[x] Hanskrist: måske du har ret michael og jeg trænger til et godt knald som min mor siger
[x] Hanskrist: og som du frække michael var så modig at skrive på religionsdebatten forleden
[x] Hanskrist: videnskab dræberen af al poesi, skønhed og visdom
[x] Hanskrist: hvis man ikke formår som einstein at få intuition, fantasien og metaforerne med ind over denne beskæftigelse
[x] Hanskrist: nu forsvandt gregorius chanti michael med det jublende hjerte igen
[x] Hanskrist: bjørnen har ret, jeg har ingen venner

men dette er ej heller noget at regne imod en god samvittighed og dette at vide hvad man gør og hvor man er på vej hen
[x] Hanskrist: da Paulus holdt sin berømte narretale der stinker af charme og humor og overlegen intelligens, vidste manden nøjagtig hvad han gjorde og hvorfor og hvilken vej, kurs det hele skulle pege frem mod,
[x] Hanskrist: en visionær profetisk politisk modig handling
[x] Hanskrist: at gå op imod disse over-Apostler som Paulus magtede, ser vi igen Luther med Paulus i ånd og hånd, gør under reformationen imod den katolske kirke
[x] Hanskrist: Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet
[x] Hanskrist: og bjørn har netop i sin uvidenhed brugt og misbrugt einstein som en ondskabs åndemagt i himmelrummet, det memiske himmelrum
[x] Hanskrist: endda på en måde så einstein siger at dette misbrug gør ham harm, vred
[x] Hanskrist: bjørn har ikke forstået en hujende fis af einsteins forhold til religion eller epistemeologiske overvejelser
[x] Hanskrist: bjørn tror der findes naturvidenskab uden ånd, hård naturvidenskab, der dræber enhver form for menneskelig åndelig aktivitet, fordi naturvidenskab er tæt på den skinbarlige virkelighed selv som alle skal underkastes
[x] Hanskrist: spiritualitet, ånd, intelligens og kreativitet, betyder intet, viden og videnskab er det vi skal stopfodres med til vi er ved at brække os
[x] Hanskrist: vi skal være som disse franske ænder der tvangsfodres af dawkins
[x] Hanskrist: intet er mere ulig den metafysiske naturfilosofiske ånd bevidsthed einstein er opdraget i
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk