annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15794113
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393067
Et andet syn 1999242
Åndelig Føde 1561323
Jesu ord 1530324
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 84 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Tro og Viden? Hvad med sandhed?

Hej Anne,

Man kan sige, at vi vægter to forskellige udgangspunkter for vores tro. Hvor du tager 100 % udgangspunkt i Jesu ord og bud fra NT og urevangeliet, betyder tro for mig en total overgivelse, således at Guds vilje kan ske med os, og vi kan handle efter Guds vilje akkurat som beretningen om Jesus, der stopper en mand, der er i gang med at forbruge sin egen kamel. Ja, det var så med et eksempel fra urevangeliet kap. 31 (var det vist), der illustrerer en handling, jeg er fuldstændig enig i. Det er jo netop at handle af kærlighed - at nå dertil betyder at arbejde med sig selv, eller i hvert fald at være lydhør og opmærksom. Med andre ord (troens ord) er det at lade Gud handle med os og gennem os. Det er, hvad jeg mener med min formulering om "Når Gud handler med os". For dig er det at følge Jesu ord og bud, for mig er det at tro på overgivelsens vej, så Guds vilje kan fuldbyrdes.

(Jeg har lavet fed i dit indlæg).

Ok, har jeg så forstået dig rigtigt, at overgivelse ifølge dig er at handle kærligt, dvs. i den ånd, som Jesus med sine ord vidner om?

Det er faktisk sådan, jeg forstår det, du siger.

Det mener jeg skam også!

For Guds vilje er jo netop, at vi tror sønnen, der taler, som han har hørt af Gud. Han siger, at han er det sande brød fra Himlen, og at vi skal spise heraf. Og når folk spørger ham, om vi skal spise ham, så svarer han, at kødet ingen gavn gør, men at hans ord er ånd og liv, og at enhver, som holder fast i hans ord, aldrig skal smage døden.

Ergo: Guds vilje er ganske enkelt, at vi holder fast i Jesu ord.
Seneste indlæg
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Min ”religion”
af Arne Thomsen
05/05/2024 18:44
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Studerende slår lejr på Københavns Un..
06/05/2024 13:17
Politiet har identificeret to personer, ..
06/05/2024 12:55
Ukraine var i centrum for finsk premierm..
06/05/2024 12:45
33 daginstitutioner i København lukkes ..
06/05/2024 12:12
Købmand glæder sig over nye anbefaling..
06/05/2024 12:04
Nyheder fra Religion.dk