annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Naturvidenskaben - hvad kan den?

Kære Arne,

Jeg fryder mig over at læse din skelnen mellem viden og visdom smiler

Som altid bakker du dine problematiseringer af diverse felter op med nuanceret sprog og argumentation. Og jeg glæder mig over, at du inddrager relevante citater fra akademiske kilder passende steder i din tekst.

Dine tanker over den konstruerede viden på den ene side og brugen af denne viden på den anden side - og hvilke spørgsmål det rejser angående videnskab og moral - er særdeles tiltrængt og inspirerende.

Det er mit ønske, at du fortsat vil være upåvirkelig over for de to "smertensbørns" nedrige provokationer (anklage om demens samt andre personlige angreb). Dine sproglige kundskaber (du fangede bl.a. et af smertensbørnene i manipulerende at ændre "mening med" til "meninger om") og din altid seriøse og positive indstilling viser, hvem der har bukserne på, og hvem der ufrivilligt blotter sig i negative følelsesudbrud.

Når vi oplever en så stor indre smerte hos andre, må vi altid huske hinanden på at tilgive. I den forbindelse vil det måske have din interesse at læse Kristian Pedersens indlæg fra tråden "afslutningsdebat." - #8013 - 20/11/2009 11:24

Her lyder nogle af ordene (og det vil være let at tilslutte sig, hvis man har fulgt Ole Bjørn en tid) om Ole:

"Du må også forstå, at han er en skuffet mand, der krampagtigt holder fast i en selvforståelse, der er ude af trit med virkeligheden."

"Imidlertid skræver han i sin selvforståelse langt videre, end bukserne kan holde, når han forsøger at give det udseende af, at han er videnskabelig forsker med betydelig vægtfylde. Det faktiske forhold er, at det ikke er muligt at lokalisere ét eneste videnskabeligt arbejde fra hans hånd. Hverken i form af en videnskabelig bogudgivelse eller en artikel i et anerkendt videnskabeligt tidsskrift. Dette gælder, hvad enten man søger på ’Ole Bjørn’ eller på hans fulde navn."

"Men denne fantasifigur, den videnskabelige forsker Ole Bjørn, værner han om med næb og klør, og bliver den betvivlet, reagerer han ud fra primærprocessen [...]"

"Der er efter min opfattelse to forhold, som gør sig gældende for Ole Bjørns vedkommende. Det første er, at hans følelse af primitiv vrede ikke er under fornøden kontrol af den fornuftsbetonede sekundærproces."

Og nu kommer en væsentlig pointe, som jeg håber, at du vil være enig i:

[...] du bruger tid på at forklare noget, som han af de ovennævnte grunde ikke har mulighed for at forstå. Derfor bør du tilgive ham.

Hvis du læser videre, vil du se i Oles svar, at han er ramt (læs: Han kan virkelig tage det til sig og lære noget her, hvis han selv vil!) - han kalder bl.a. Kristian for alfahannen, et hierarkisk fænomen som stakkels Ole ellers udelukkende forsøger - uden succes for enhver der har stiftet nærmere bekendtskab med ham - at give sig selv et skær af.

Hvis du fortsat, Arne, kan bære flammen - den sproglige og din sunde attitude til debatten - videre, højt hævet og synlig, uden at lade dig påvirke af debattens to smertensbørn, så får debatportalen "Trosfrihed" måske en chance for at blomstre.

For sandheden er virkelig, at du bruger tid på at forklare noget, de to smertensbørn ikke har mulighed for at forstå. Og jeg har fulgt dig og set, at du forklarer det igen og igen. Din tålmodighed er ekstraordinær!! - Men de kan altså ikke ...

Fortsat god vind!
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk