annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
0 registrerede 336 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: DIALOG UDEN KNÆFALD

Hej Arne.

"Med andre ord at være - eller rettede at blive - et menneske er ensbetydende med at være "religiøs"."

Det vi sige at hvis man ikke er religiøs er man ikke et menneske, sikke dog noget sludder den kære professor skriver, men det var måske under indvirkning af narkotika, som han jo var stor ynder af.

Ellers var det et spændende liv han har levet, men hans udsagn kan jeg ikke rigtigt bruge til noget, han har haft mange mærkelige meninger om både det ene og andet.

Jeg har aldrig hørt ham omtalt før nu.

Jeg har tidligere skrevet om hovedjægerne på Borneo, som overhovedet ingen religion havde, eller noget de tilbad, et folk der har levet helt beskyttet fra religiøs påvirkning, idet det var forbudt for missionærer at besøge dem.

De har levet fint uden at have noget at tilbede, som sikkert mange andre folkefærd har før i tiden, inden missionærerne mente de skulle omvende verden, heldigvis blev mange af dem forvist eller slagtet, når de påtvang de indfødte deres syge tro. Hvem har givet dem ret til at påtvinge folk både det ene og andet, men så kunne de der desværre ikke forsvandt eller blev forvist , prale med at de havde gjort en god "gerning" i guds navn-føj.

Jeg føler virkelig en afsky for missionærer, de burde deporteres langt væk til en øde ø.Så kan de se om deres gud hjælper dem.

Nå nu bliver Arne sq nok sur på mig igen.

Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Træværksted brændt ned i Bramming
19/04/2024 08:16
Nyheder fra Religion.dk