annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678049
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381496
Et andet syn 1991187
Jesu ord 1523103
Åndelig Føde 1522413
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 187 gæster og 212 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: DIALOG UDEN KNÆFALD

Hej Arne.

" Vil du virkelig insistere på det?".

Ja gu vil jeg det, narkotika kan også give dig mange oplevelser som måske kunne betegnes som "gudelige" oplevelser, men dette er forbudt, jeg har fra barnsben syntes at religion var noget sygt og vederstyggeligt, der holdt mennesket i et klamt favntag, det har svært at slippe ud af.

I helt gamle dage, mange tusinde år tilbage, da mennesket levede i urskoven blandt vilde dyr, uden lys og ordentlige steder at bo og uden megen viden om verden omkring dem, var der mange mystiske lyde, mennesket har muligvis tænkt på at dette var ånder, gengangere der lavede disse lyde, man har så begyndt at finde på noget der kunne beskytte dem imod disse ånder, man fandt forskellige objekter at tilbede for at bortjage angsten, vi havde jo selv her Thor og Odin som vore forfædre tilbad og endda også solen, som skulle hjælpe mod uforsete hændelser.

I Thailand tror de fleste mennesker stadigvæk på at der eksisterer ånder og munkene hjælper med at bortmane disse ånder, mod en rimelig betaling, så jeg mener at religionerne er opstået fordi mennesket var skidebange.

Præsterne i kirkerne prædiker jo også om at der er hjælp at hente "oppefra", vi skal ikke være bange "guden" ser efter os ha ha.Hvis vi ellers opfører os ordentligt og ber til "guden", ellers vanker der i skærsilden, så sig ikke at religionerne ikke bruger angsten, for at vi skal falde til patten..

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
23/04/2024 23:40
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Modløse Chelsea får prygl af topholdet..
23/04/2024 23:04
Tre mindreårige afhørt om syrebomber p..
23/04/2024 22:06
Russisk viceforsvarsminister anholdt for..
23/04/2024 21:50
Nyheder fra Religion.dk