annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: DEN JØDISKE LOBBY

Kære Borad.

Hvordan havde du forestillet dig at folk skulle kommentere et ikke-eksisterende indlæg? smiler

Du skriver videre:
Citat:
Jeg skal her prøve at forklare, hvorfor jeg får indtrykket af, at Ole Bjørn helst ser at man er enig eller holder mund..


Til det har jeg kun endnu engang at understrege, at dit indtryk er forkert.

Jeg er helt indifferent overfor israelske partiers politik. Jeg iagttager, hvad der sker, og analyserer konsekvenserne. Du er ikke alene jøde, men også tilhænger af Meimad, og dermed tilhænger af en bestemt politik. Derfor er dit syn på israelsk politik ikke indifferent, men farvet af dine præferencer. Det er så selvindlysende, at det ikke behøver yderligere kommentarer.

Al historieskrivning er farvet af forfatterens opfattelse. Der er derfor en verden til forskel på at have læst om staten Israels historie, og at have oplevet tilblivelsen og diskuteret de forskellige holdninger til begivenhederne med politikere og ortodokse jøder mens de skete. Alligevel vil du belære mig om israelsk politik, uden at have personlige erfaringer med internationale politiske konflikter. At du samtidig vil holde en af de væsentligste forhindringer for en fredelig løsning på palæstinaproblemet (de ulovlige bosættelser) udenfor en bedømmelse af israelsk politik, understreger blot din manglende forståelse af den politiske situation.

Jødiske sproglige traditioner er ikke bestemmende for, hvordan andre sprogområder skal stave, bøje og anvende betegnelser for jødiske fraktioner. Når du i tilslutning til dette skriver:
Citat:
Og nej, det er ikke "egentlig kha'sid", det er egentlig חסד.. Bare lige for at få den på plads

.. så er der ikke kommet noget "på plads" for mit vedkommende. griner

Dit pindehuggeri omkring brugen af ortodoks/ultra-ortodoks er uinteressant. Måske har du ikke bemærket at både TV-nyhederne og indkaldte politiske eksperter bruger betegnelserne i flæng. Det er således ikke din specifikke opfattelse af ordene, der skal lægges til grund for dansk sprogbrug. Det ligger dog fast, at der ikke kan dannes en regering i Israel uden støtte fra ortodokse partier.

Din opfattelse af, at USA "tjener penge" på Israel, må tilskrives din manglende forståelse af økonomi. Der er du så lovlig undskyldt i lyset af den nuværende finanskrise, hvor selv højtlønnede økonomer har gjort sig skyldige i den samme form for fantasi.

Der er en kedelig tendens hos en hel del debattører til at udnævne kritik af deres synspunkter til personangreb. Den grøft er du også faldet i her, men det problem skal jeg behandle generelt i et andet indlæg.

Mvh

Ole Bjørn ;)



Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk