annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 355 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Odense å vil skumme af blod.

Sådan kunne en dansk pendant til Enoch Powells tale have haft til overskrift. Men hvem i alverden ville tro det.

Ikke desto mindre er Powells tale og i det hele taget powellismen mere aktuel end nogensinde. Indtil nu har Powells forudsigelser vist sig at holde stik i uhyggelig grad.

I slutningen af tresserne var jeg ofte i London til forhandlinger, og jeg følte mig moralsk overlegen, da jeg mærkede at de højt intelligente mennesker, jeg forhandlede med, åbenbart var racister. Sådan opfattede jeg nemlig deres modstand mod indvandringen fra de tidligere kolonier.

I sommeren året før Powells tale var jeg på Hyde Park Corner og morede mig meget over en lille gruppe farvede indvandrere, der på skift kravlede op på en malerstige og udslyngede bandbuller mod England. En ældre dame med paraplystok råbte til taleren, at hvis han ikke brød sig om England, hvorfor var han så kommet her. Han svarede: "Britain er et stort lokum, og vi er her for at trække i snoren!" Det gjorde den gamle dame så ophidset, at hun gav sig til at slå løs på ham med paraplyen, og han afværgede grinende slagene.

Så opdagede jeg pludselig at alle lo højt, også den gamle dame. Herregud, det hele var jo bare skæg og ballade. Hvem kunne dog have noget imod lidt farverige indslag i befolkningen, og når en engelsk ven, som var en fremragende amatør jazzpianist, tog mig med til en jamsession hos sine vestindiske venner, så følte jeg mig omgivet af varme og respekt.

Da jeg dagen efter talte med en indflydelsesrig indisk redaktør, og han udtrykte stor bekymring over den pakistanske indvandring, tænkte jeg bare ved mig selv; Ja, ja, det er jo også indernes arvefjender, men set udefra er der ikke den store forskel på jer. På det tidspunkt havde jeg ikke været uden for Europa.

I halvfjerdserne rejste jeg rundt i flere arabiske lande, og langsomt ændrede min opfattelse sig, efterhånden som jeg så islam i praksis. Det var da spændende og eksotisk, men jeg blev hurtigt klar over, at jeg aldrig kunne bo fast i et islamisk land. Dertil var forskellene mellem vores menneskesyn alt for stort.

Dengang talte man en del om "den gule fare", som man mente på langt sigt kunne blive en trusel mod verdensfreden, men det gik op for mig, at islam rummede en langt større potentiel fare. Gudskelov var der kun en lille gruppe muslimer i Danmark, og de opførte sig jo meget fredeligt. Det forhold har ændret sig kraftigt i den sidste snes år.

I dag må det være åbenlyst for enhvert rationelt tænkende menneske, at islam kan ikke forenes med andre kulturer. Andre religioner danner også parallelsamfund, men tilpasser deres samfund til den lokale kultur. Det tillader islam ikke.

Den eneste svaghed, jeg kan se ved Enoch Powells tale er, at den ikke præciserer, at det ikke er indvandring generelt, der er problemet. Det er islamisk indvandring, fordi de som de eneste kræver særrettigheder og nægter at tilpasse deres samfund efter flertallets regler, og dermed afviser demokratiet.

Dette kan kun ende med at blodet flyder.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
20/04/2024 13:31
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk