annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 493 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Borad
Emne: Re: HVAD ER BLASFEMI?


Hej Ole Bjørn:o)

Jeg må tilstå at da de famøse tegninger i sin tid bliv sat i trykken i JP, rystede jeg på hovedet.. Jeg forstod dem simpelthen ikke, lige så lidt som jeg forstod hvorfor muslimer skulle finde sig i 'hån, spot og latterliggørelse' (jeg mener det var ordene).. Hvorfor? Er det den pris de skal betale for at hjælpes eller bo i Danmark? Hvad hvis artiklen havde været om jøder eller en anden gruppe, ville man så havde omfagnet artiklen på samme måde?

De reaktioner der kom efterfølgende var endnu mere rystende.. Ikke så meget at en kæmpe flok analfabeter (hvilket langt størstedelen af de demonstrerende muslimer var) blev hidset op i en grad der lignede (og sikkert også var) vanvid mere end forargelse..
Men at der var en lille gruppe 'danske' selvbestaltede imamer, der tilsyneladende så det nødvendigt at tage til mellemøsten for at fremprovokere dette vanvid og så bagefter kunne komme hjem uden at skulle forholde sig synderligt til denne underlige handling.. Jeg mener bestemt at deres handling var langt værre end en artikel i JP, hvilket vi stadig kan se i dag..

De burde, som det mindste, havde været krævet erstatning for de skader der blev forvoldt på dansk egendom over hele verden i den tid.. Jeg mener faktisk at dette er noget af det der nærmer sig mest hvad der kaldes 'landskadelig handling'.. Nej, jeg mener faktisk at det var det og jeg er overbevidst om at det var fuldt tilsigtet..

Jeg er stadig mod artikler som den JP udgav dengang.. Jeg kan simpelthen ikke se det fornuftige i at 'håne, spotte og latterliggøre' andre.. Jeg mener at dialogen er bedre end at trække bukserne ned og vende røven til.. Man ender bare med at der kommer til at være et kraftspark med efterfølgende fodaftryk siddende..

Jeg går dog stadig, hvilket jeg også gjorde da, ind for at enhver har ret til at ytre sig som de vil.. Det gør jeg sådan set uanset om det er såkaldte hånende artikler om Islam, om det er tegninger af Jesus på korset med satan siddende skidende ham i munden eller om det er vanvittige teorier om at holocaust aldrig har foregået..
Men jeg går bestemt også ind for retten til at mene at personerne bag disse er idioter der ikke fortjener respekt..

Jeg vil mene at det er langt mere fornuftigt at debattere i øjenhøjde.. En person som Glistrup har jeg altid haft respekt for, han har turdet sige tingene som han så dem og argumentere for dem, og det på trods af at jeg aldrig har været enig med ham (jeg vedkender ham dog hans geni når det kom skatteindsigt)..

Hvis en person vil have mig overbevist om at jeg har ret, så kommer det aldrig til at lykkes ved at latterliggøre, håne eller spotte mig.. Der må han, trods alt, tage fat i dialogen og argumentere for hvorfor jeg dog skulle tro ham..

Mvh
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk