annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 583 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Og de katolske præster blir stadig afsløret.

Hej Anonym.

Du skriver:
Citat:
Arne, nu skal du ikke være arrogant at tippe moderator. Der er intet i vejen med hverken katte eller ost! Kom nu lidt ned på jorden og lad være med at tage dig selv så højtideligt -

Jeg havde egentlig besluttet at ignorere dine seneste replikker til mig - overvejede at tippe moderator - men fandt det ikke ulejligheden værd - og jeg er endt med at ville give dig en invitation.

Jeg får det indtryk, at det er "sure opstød", du kommer med.
De må vel have en årsag, og jeg tvivler på, at det alene er mig, der er årsagen.
Desuden må der vel være et eller andet, du vil, siden du skriver indlæg her på Trosfrihed.dk.
Men hvad, det er, du vil, det er ikke gået op for mig endnu.

Jeg vil kort gøre rede for, hvorfor jeg skriver indlæg.
Det startede med en midtvejskrise for godt en snes år siden (jeg er 76 nu).
Jeg måtte indse, at min tilværelse ikke blev, som jeg ville, men som på det nærmeste ateist, befandt jeg mig alligevel på et tidspunkt foran den Kristus Ikón - som er nogenlunde gengivet her i Billedgalleriet - i et græsk bjerg-landskab uden mennesker i nærheden.
Det korte af det lange er, at min fortvivlelse over ikke at nå mine mål afløstes af en dyb glæde over at være elsket (agapó - se billedteksten).
Mange gange er jeg vendt tilbage til denne Ikón, og næsten hver gang har det givet mig inspirationer, som jeg ikke tror på, jeg kunne have fået andre steder end netop her i den meget lille græsk-ortodokse kirke på toppen af et mindre bjerg midt i øens subtropisk urskov.
Min fornuft protesterer mod at give det guddommelige menneskeskikkelse, men hvad jeg oplever som sandhed er hinsides al fornuft.
Med tiden "lærte" jeg, at det ikke er nok at føle sig elsket (af Guden), man skal også selv elske - ja, det er simpelthen dét, der er meningen med mit liv - og det er så dét, jeg forsøger at gøre.
Desuden "lærte" jeg, at det er spild af kræfter at "hænge sig i det med Guder".
Men som menneske med stærkt begrænset indsigt i verdens væren (herunder også egen væren) kan menneskelignende gudefigurer være nyttige som inspirationskilder til noget meget større.
Dét, aktivt at elske verden, viste sig snart slet ikke at være så nemt, men jeg har da efterhånden fundet et og andet, og det er derfor, jeg skriver her på Trosfrihed.dk.

Er det selvhøjtideligt, som du påstår?
Ja, måske, jeg ka' bare ikke se det.
For mig er det verdens kærlighed til os mennesker, der er i fokus - og som jeg synes, jeg skal skrive om - i håb om at inspirere, men også for at afklare mig selv.

Nu spekulerer jeg så på, hvad det er, der driver dig til at skrive her.
Jeg har en klar fornemmelse af, at der er noget, du gerne vil ud med (hvad det så er), men at det endnu ikke er lykkedes dig.
Er det forkert?

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA har startet genopbygning af bro, der..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Nyheder fra Religion.dk