annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15638257
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378724
Et andet syn 1988058
Jesu ord 1521601
Åndelig Føde 1507163
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret ABC 111 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvem var Jesus egentlig??

"Jeg fortolker ikke noget, jeg har bare skrevet biblens ord af ordret, så det kan ihvertfald ikke kaldes for fortolkning."

- Pointen er nu også snarere, at tekster kræver fortolkning for at blive forstået. Fortolkning er ganske enkelt en forudsætning. Du fortolker jo også, når du konkluderer, at Jesus ikke giver udtryk for kærlighed... eller at han er en jubelnar... eller hvad du end måtte lægge i det, du har citeret. Så du har sandelig også fortolket. Og ingen kan komme uden om fortolkning i den sammenhæng.

"Hvorfor debatterer du i det hele taget, når du ikke har i sinde at sætte dig ind det vi debatterer??"

- Det er en vrøvlesætning... jeg debatterer da netop på rimelige præmisser, bl.a. ud fra et metaperspektiv; jf. 'fortolkning'. Sagen er, at du ikke sætter dig nøgternt ned og debatterer, men skyder med "Jesus den jubelnar" og "religionens håndlangere" og diverse andre intolerante udtryk, du sviner omkring dig med.


"Du har bare set dig gal på mig"

- Overhovedet ikke. Men du er nødt til at stå til ansvar over for din intolerance over for de mennesker, der har et andet udsyn på verden og livet end dig selv. Du må da kunne afklare dine hadfulde udtryk for eksempel... Og fatte lidt om fortolkning af tekster (at det f.eks. er uundgåeligt og endda nødvendigt)... og fatte at mennesker er forskellige, også selv om flere af dem kalder sig kristne eller muslimer, eller hvad de måtte kalde sig.


"min agenda er at få menneskets øjne op for the real world"

- Som du uden tøven eller et blink med kyklop-øjet åbenbart antager at kende... tsk tsk...

- BWAHAHA
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
16/04/2024 22:00
Kom op på bjerget...
af ABC
16/04/2024 19:15
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
EU-lande opfordrer til besindighed i Mel..
16/04/2024 21:36
Gigantisk udgravning til Femern-tunnel e..
16/04/2024 21:20
Storbritannien tager første skridt mod ..
16/04/2024 21:13
Afspærringer ved Børsen opretholdes og..
16/04/2024 20:41
Amsterdams borgmester åbner for salg af..
16/04/2024 20:35
Nyheder fra Religion.dk