annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 463 gæster og 65 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Steinar
Emne: Re: EN DANSK MYSTIKER

Arne: "Amerikansk selvhjælpslitteratur er ikke lige min kop te, og to psykiateres markedsføring i samme genre af EKIM (Et Kursus I Mirakler) tænder også alle alarmlamper hos mig.
Det kan vel kaldes en fordom at afvise på forhånd, men den heftige markedsføring i "at blive lykkelig" - og så dét, at man jo "køber katten i sækken" - synes jeg mere ligner et tegn på, hvor "fattige i ånden" vi er her i den vestlige objektiviserende og teknisk manipulerende verden.
Dermed være ikke sagt, at der ikke kan være meget værdifuldt at hente i "lykke-industrien" - jeg kan bare ikke få mig selv til at være med dér "


Kære Arne du kan roligt læse Eckhart Tolle - jeg har læst alle hans bøger og været på hans kurser, ligesom jeg har mange af hans DVD-ere.

Du kan godt have ret i, at visse ting - bl.a. det,at han udgiver DVD-ere - er en form for selvhjælpsindustri - men jeg kan stort set godt love dig, at når du har læst "Nuets Kraft" så har du fået flere guldkorn end J. Anker Larsen, og jeg har i øvrigt også læst samtlige hans (J. Anker Larsens) meget fine bøger. "De vises sten" fik i øvrigt en litteraturpris.


M.h.t. EKIM, så er det en meget speciel "moppedreng", som i den grad lever op til betegneseln "en mursten", men jeg vil også påstå omkring den bog, at der ikke er noget særligt industri i den - eller rettere sagt den måde "den landede på" har intet med selvhjælpsindustri at gøre, men er et dybt seriøst og lødigt værk, som det imidlertid kræver sin tålmodige og flittige mand/kvinde at komme igen - de fleste er en del år om at komme igennem såvel tekstbog som arbejdsbog - helt modsat Eckart Tolle, som er lige ud af landevejen at læse - især for en som dig med de indsigter du allerede har.

At begge bøger måske af diverse forlag og andre skubbes i retning af at tjene penge ændrer ikke ved de fantastiske guldkorn, der kan findes i begge bøger, og som jeg ser det, snarere udbygger på de guldkorn vi allerede har fået af J. Anker Larsen, Krishnamurti m.fl. men blot er en anden vinkel i retning mod det samme - en anden vejviser mod det samme, og en vejviser er som bekendt ikke at være på stedet, men en hjælp dertil.

M.h.t. de andre ting I debatterer, så er der et særdeles godt bud på, hvorfor verden har set ud, som den har set ud, og hvorfor den ser ud, som den gør og i dag og som bekendt ikke er fuldkommen i bogen "Vandrer mod Lyset," som jeg meget kan anbefale.

Man får også helt på plads, hvorfor der har været genier som Mozart, Michelangelo, you name it, som ragede klart op over gennemsnittet, og det modsatte, f.eks. Hitler.

KH/Steinar
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Russiske journalister varetægtsfængsle..
28/04/2024 08:23
Nyheder fra Religion.dk