annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: serotonin
Emne: Re: EN DANSK MYSTIKER

Hej Arne.

Det var så lidt. smiler

Ja, jeg er også enig i, at den objektive verden er en illusion. Og der er jo også efterhånden stor enighed omkring dette indenfor videnskaben. Den objektive verden er som Einstein sagde, et bevidsthedsmæssigt optisk bedrag.

Men spørgsmålet er jo så hvordan vi kan forholde os til denne illusion, og ikke mindst hvordan vi kan skelne imellem illusion og virkelighed?

Jeg er meget begejstret for den måde Eckhart Tolle beskriver det hele på. Jeg ved ikke om du kender til hans bøger, nuets kraft, stilhedens budskab og en ny jord?

Men ellers ved du jo nok, at jeg finder EKIM´s ikke-dualistiske budskab som værende min øjenåbner.

Og grunden til det er ganske enkelt fordi det er oplevelses-orienteret, og har et helt klart nedskrevet tankesystem. Et system hvis mål kun drejer sig om indre fred.

Jeg tror på det er muligt at få den fulde oplevelse af virkeligheden som den virkelig er. Jeg har haft nogle korte glimt, men der er stadig frygt i mit sind, så den permanente og stabile tilstand må jeg vente lidt på endnu. smiler

Jeg bruger serotonin som brugernavn ,fordi det var i forbindelse med dette begreb jeg havde min første dybe selv-erkendelse, som var ved at slå benene væk under mig.
Jeg var nået til et sted i mit liv hvor jeg bare ønskede at komme til at forstå mig selv, så jeg startede med at undersøge hvordan kroppen fungerede. Jeg begyndte at læse om hvordan hjernen fungerede, og om kroppens anatomi og fysiologi. Mit dybe ønske var at få fred i mit sind, og jeg fandt frem til at dopamin og serotonin var de vigtigste signalstoffer, og at et højt harmonisk niveau af disse, ville kunne frembringe en mere stabil tilstand af indre fred. Så jeg undersøgte hvordan jeg igennem min kost kunne frembringe nogle høje niveauer af disse signalstoffer.

I starten var det meget spændende at undersøge hvordan dette kunne komme til at fungere, men jeg fandt hurtig ud af, at det egentligt ikke hjalp særlig meget. Så begyndte jeg at læse om spiritualitet, og jeg læste at meditation også var med til at skabe balance i disse signalstoffer og højne dem. Jeg prøvede så med meditation, men jeg var egentligt på helt bar bund, og jeg gav hurtig op. Jeg begyndte så at læse en masse bøger om spiritualitet, og jeg begyndte mere og mere at forstå at det var mit sind jeg skulle koncentrerer mig om, og ikke kroppen. I min erkendelse af, at det var mit sind som styrede signalstofferne, havde jeg en oplevelse af ikke at være kroppen, men et uforgængeligt og fuldkomment væsen, ånd. smiler

Og ja, lige siden har jeg så koncentreret mig om at iagttage mine tanker og følelser, og praktisere tilgivelse. Men der er godt nok mange frygtsomme og fordømmende tanker i det ubevidste, og jeg har det stadig med at blive viklet ind i disse tanker, men forskellen fra før til nu er, at jeg rummer det mere og mere, og projicerer mindre og mindre. smiler

Du spørger hvordan træerne har det. Har du prøvet at stå ved et træ, og så blot stilne dit sind fuldstændigt? Når du gør dette, så finder du svaret. engel

Det er som Jesus siger i EKIM: Den ydre verden er et billede af en indre tilstand.

Håber du har det godt Arne, og ikke mindst nyder det dejlige sommervejr.

Kærligst Jan.


















Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk