annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN!

Hej Simon.
Det er meget pudsigt for i min skoletid, hed faget religion og vi havde religionstimer, der var det dog kun den danske folkekirke religion vi berørte, og det meget myndigt og indoktrinerende, hvilket jeg dog ikke lod mig slå ud af.

Idag hedder det så kristendomsundervisning og skulle ikke være indoktrinerende og skulle vel også omtale andre religioner, men det burde det vel ikke fordi det netop hedder kristendomsundervisning.
Nu ved jeg ikke om den lille katekismus stadig er på programmet, men er den det hvad vil du så kalde den for, næste gang jeg besøger mine børnebørn vil jeg spørge om jeg må se deres kristendomsbøger, jeg er ved at blive nysgerrig om hvad de i virkeligheden bliver undervist i.

Minikonfirmationsundervisningen foregår i skolen kan vi vel blive enige om, og det er for det meste den lokale præst der underviser og det er ikke historien om Rødhætte og ulven han fortæller,selvom det er meget aprospros,så hvad mon han fortæller de små ivrige lyttere??, jeg ville gerne være en flue på væggen med en lille camrecorder.

Det jeg husker fra min konfirmationsundervisning var (tror jeg), at vi alle er syndere og skal stå til straf en skønne dag, det er også det du hører i kirken stadigvæk,selvom nogle prøver præster at undvige det,men heldigvis var der en der påtog sig alle vore synder, så det var alligevel ikke så slemt, men skuddet var affyret; du er og bliver en synder.

Det er sådan noget der bider sig fast i de små hjerner min kære Simon, og så bliver nogle af dem sgu meget bange, hvilket tilsyneladende også er formålet med det hele.

Alle er dømte på forhånd, helt uden rettergang, utroligt at menneskene finder sig i det tåbelige nonsens.
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk