annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15691955
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382570
Et andet syn 1992127
Åndelig Føde 1526430
Jesu ord 1523759
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen, ABC, somo 583 gæster og 370 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: AFSKAF RELIGIONSFRIHEDEN!

Hej Simon.

Jeg er helt på linie med Ole hvad angår hans syn på ateismen, jeg er sgu født ateist ha ha.
At konfirmationen er blevet stjålet fra den romerskes tids adgang til soldat,om det så var meningen at man ved konfirmationen skulle stå være soldat for guden, siger historien vel intet om."Konfirmationen har ikke den betydning som den havde tidligere", det er vel også derfor man har indført minikonfirmationen og derudover ønsker at gøre den obligatorisk.

"Skolerne har ikke den kristne troslære på programmet,den tilbyder reel viden om religionernes historie som fag".

Nej den har fået et nyt navn, som ikke relatere til viden om religionerne, men til kristendomskundskab, hvis man virkelig mener at det er reel historie, hvorfor bliver den så ikke integreret under den øvrige historieundervisning, der desuden først starter i 4 klasse?? hvor poderne bedre forstår og forstår at sige fra. Det lugter vel meget.

Minikonfirmationen er iflg,min opfattelse 100% indoktrinering og jeg mangler et oprigtigt svar fra dig om dette.
At det så muligvis er med forældrernes samtykke gør der ikke mindre "indoktrinerisk".

Selvfølgelig vil alle forældre deres børns bedste, men det kan man ikke sige om biskopperne, de vil med vold og magt bestemme over børnenes åndelige liv, desuden gør dagens stress og jag for at skaffe de nyeste ting indenfor mode,tv og it, at forældrerne tror på at skolerne gør det bedste for deres poder.

Religion bør helt tages af programmet i skolen, hvis forældrerne vil have kristnet deres børn, kan de jo komme i kirken,hvor den slags ting hører hjemme og hvor der er betalt personel, der ved alt om det "åndede".

Der er jo også anderledes tænkende børn i skolerne idag, som må følge denne undervisning og hvis minikonfirmationer bliver obligatoriske og kristendomsundervisningen bliver eksamensfag er det helt ude af propotioner.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af ABC
25/04/2024 22:30
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
Nyheder fra Religion.dk