annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
0 registrerede 423 gæster og 178 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: "Tror du på Gud?"

Hej Treram.

Tak for svar.
Min fornemmelse er, at du er en ærlig og velmenende sjæl, som har levet et meget aktivt og dynamisk liv, og som nu er oppe i årene, hvor du plages af diverse sygdomme/lidelser, får en masse medicin, og somme tider har problemer med interaktioner mellem de forskellige lægemidler.
Lægemiddelstyrelsen i Danmark har en hjemmeside medicinkombinationer, hvor det er nemt at tjekke uforligeligheder.
Du har jo også den mulighed at lave en liste over samtlige lægemidler og eventuelle alternative midler, du indtager, som måske kan lette dine lægers overblik.

Jeg er, som du, også oppe i årene, 79, men er i den heldige situation, at jeg kun behøver en vanddrivende tablet 2 x dgl. for at holde mit blodtryk på plads.
Jeg har fået 2 nye hofteled (plast og titanium), som har "gjort mig 10 år yngre", og nu også to nye øjne (plastlinser), som gør at jeg igen kan se skarpt og klare farver (uden gullig misfarvning).
Her skal jeg dryppe mine øjne i nogle få uger (antibiotikum + binyrebarkhormon) for at undgå infektion og afstødning af de nye linser (Måske man også skulle overveje at få en ny hjerne, hvis det på et tidspunkt skulle blive muligt) blinker

Du har jo ret i, at indtagelse af lægemidler altid mere eller mindre medfører uønskede bivirkninger - og jo flere, man indtager, jo større risiko er der for bivirkninger, så er der nogle, du kan undvære, vil det jo være en fordel at droppe dem.

Gode spisevaner (økologiske grønsager uden sprøjtegiftrester) - og ikke for meget alkohol - er, hvad jeg tror på og følger.

Overvægt er jo heller ikke just sundt. Jeg har opdaget, hvor let jeg kan tabe mig ganske langsomt ved at droppe nogle af de faste måltider og kun spise, når jeg er sulten - med moderate mængder af kød.

Det samme med søvn; jeg sover, når jeg er søvnig - og står op, når jeg vågner - uanset tidspunkt på døgnet.

Alt det kan jeg tillade mig, fordi jeg er single, men mon ikke din unge viv ville være forstående blinker

Jeg troede egentlig at det, at du så vedholdende forbander guder, skyldtes en gammel vrede fra din barndom, du havde i dig, og som gav dig energien, men nu forstår jeg, at det snarere er en slags forlystelse lidt i samme retning som at smadre porcelæn i "Det Muntre Køkken" i Tivoli i København smiler

Det er nok en fordel for dig, at det er, som du skriver, for gammel vrede, der ikke bliver helt udtømt, er nok ikke sundt.

For mit vedkommende kan jeg ikke helt sige mig fri for "gammel vrede" fra min barndom som bl.a. ytrer sig som en generel mistro og antipati overfor "autoriteter" af enhver slags blinker
Heldigvis kan jeg grine af mig selv, og det, tror jeg, modvirker skadevirkninger blinker

Når du skriver:
Citat:
A pro po livet, så ser det også ud til at de troende elsker livet mere og lider mindre af depressioner end de ikke troende, selvfølgelig iflg. KD, og iflg, en undersøgelse af CNN i USA, det er da helt utroligt så positivt det er at være troende -
så tror jeg, at det at være troende - om det så er på gud(er), eller på, som du skrev 27/08/2012 07:53 i denne tråd:
Citat:
Vi er helt frie mennesker og nyder det, sammen med den helt ægte kærlighed til menneskene og livet.
at det i sig selv er sundt for os.

Det giver vel en slags tryghed og fylde i tilværelsen, og er det en menneskelignende gud, så har man jo oven i købet den mulighed at kunne projicere sine egne dårligdomme over på ham/hende blinker

Her er det vel barnets forhold til den voksne mor og/eller far, der videreføres som en voksens illusion og det vel en væsentlig del af energien i de meget primitive forestillinger om en menneskelignende gud.

Det kan man så bruge kræfter på at påpege - men man kan jo også fokusere på den helt ægte kærlighed - eller hvad det nu er, man har en intuitiv anelse om smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
KL: Kæmpe hul i miljøskadeloven
25/04/2024 10:17
Lærerstuderende i Skive frygter spøgel..
25/04/2024 10:04
Mand med økse vandrede rundt i Københa..
25/04/2024 09:40
Retssag: Er det en menneskeret at kunne ..
25/04/2024 09:17
30 millioner kroner på vej til havneudv..
25/04/2024 09:06
Nyheder fra Religion.dk