annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15633971
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378455
Et andet syn 1987763
Jesu ord 1521480
Åndelig Føde 1505136
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 108 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: "Tror du på Gud?"

Hej Arne.
Jeg ved skam godt hvad agnosticisme går ud på, det er vel at sammenligne med de radikales politik.

Jeg tror ikke du læser hvad jeg skriver, fordi jeg faktisk har medlidenhed med alle de mennesker, der i tidens løb har fået presset religionen ned over hovedet med mere eller mindre magt.

Det var jo mennesker med stor magt, hertuger, konger og kejsere der udbredte religionerne og ikke den lille lokale bonde, han måtte bare tro på hvad han fik fortalt og så betale sin andel til kirken.
De var muligvis lette at overtale, fordi de vel faktisk troede på, at der var hjælp at hente i religionerne, at de så ikke er blevet skuffede over at ingen gud hørte på dem kan så undre een som mig.

At nogen så tror at en gud har hjulpet dem, ja nogle har endda talt med denne gud, hvilket de mener i fuldt alvor, så må man blive noget i tvivl om deres mentale tilstand, jeg gør i hvert fald.

Endnu mangler der bevis på at der findes en gud, endnu mangler der bevis på gudens mirakler, endnu mangler der bevis på at det hjælper at bede, endnu mangler der bevis på at Jesus har levet, endnu mangler der bevis på at han kunne lave vand til vin, endnu mangler der bevis på at han kunne gå på vandet o.s.v.

Men det er jo nogenlunde klart, at når man fra barnsben får bombarderet sit lille hoved med sådanne påstande, fra ældre tilsyneladende fornuftige personer, så må de jo være sande og det sidder så godt fæstnet i de små barnehjerner, for det de ældre fortæller må da være sandt, hvor usandsynligt det så end lyder, de vil vel ikke lyve overfor børn.

Og det er netop det der er sket, løgn på løgn, den ene usandsynlighed efter den anden for at styrke religionernes magt over det uvidende folk. Den ene bog efter den anden er skrevet om Jesus o.a.rene fiktioner, ammestuehistorier, fjer der blev til en hel hønsegård.

Og folket kan ikke leve uden, påstår flere, religionen skal frem i offentligheden for ellers forsvinder den, jamen lad den endelig forsvinde, den har lavet ulykker nok i dens tid, utallige har mistet livet på dens bekostning og dagligt myrdes hundredvis stadig grundet religionerne, kan man virkelig tillade det i et ordnet samfund??.

Vi har fået religionerne endnu tættere ind på livet, i og med vi har
været så flinke at tage imod en masse flygtninge og fremmedarbejdere, som nu prøver at få indført deres love her i Danmark og det skulle ikke undre mig om det lykkes ad åre, at få nogle punkter fra sharialovene ind i de danske love, de fremmede har fået gennemtrumfet mange ændringer i vores daglige vaner, for at tilgodese deres religions krav.

Jo Arne, religionerne er det værste der har overgået jordens befolkning, de burde forbydes totalt i det offentlige rum og deres mange krav skulle lige så stille negliseres/afvises.

Og en ny og fager verden ville bryde frem af skrottet, hvor alle kan leve uden nogle krav/trusler fra religionerne/ guderne.
Men det er du jo ikke med på. Bl.a. har dit ikon magten over dig ha ha.

Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Anonym
16/04/2024 01:19
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
LIGHED, INSTINKTIVT LAVERE OG OPSTANDELSEN BEVIDSTHED - GODT OG/E
af ABC
15/04/2024 08:27
Ramadan-måneden
af ABC
14/04/2024 23:00
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
14/04/2024 14:12
Nyheder fra DR
Mette Østergaard stopper på Berlingske..
16/04/2024 09:51
Børsens kobbertag gør brandslukning va..
16/04/2024 09:49
Ministre reagerer på branden: '400 års..
16/04/2024 09:04
Brand i Børsen: Politiet fraråder unø..
16/04/2024 08:55
Arrivederci til Arriva! Togselskab dropp..
16/04/2024 07:23
Nyheder fra Religion.dk