annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15712418
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384326
Et andet syn 1993571
Åndelig Føde 1531366
Jesu ord 1525947
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
3 registrerede somo, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 470 gæster og 58 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: IDEEN OM GUD

Hej Arne.

Ideér om forskellige ting kan være årsag til store uhyrligheder, jeg vil tillade mig at sammenligne det at tro med nazismen, her blev en hel nation samt mange tilhængere i flere andre lande overbevist om at Hitler havde ret til at erobre verden for hans syge politik og havde ret til at myrde alle jøder, ligeledes mener de troende at de har ret til at erobre verden grundet deres syge tro på en gud ,en Jesus , en helligånd, en Muhammad o.s.v.det at mange tror på en ting gør den ikke automatisk til noget sandfærdigt, der var en overgang mange der troede på Ufo´s, men her er troen også helt aftaget.
Grunden til at mennesket har haft behov for noget at støtte sig til, kommer helt sikkert fra urtiden, hvor mystiske lyde og sære oplevelser, tordenvejr, kuglelyn, vulkanudbrud og skypumper for blot at nævne nogle få eksempler, gjorde mennesket dødræd og begyndte af finde på ting at tilbede for at fortrænge naturens og vilde dyrs luner, en af de største emner man tilbad flere steder i verden, helt frem til vor tid var/er solen, ellers var det ting man fandt i naturen man tilbad, men ikke alle faldt for denne sære skik, som jeg før har sagt så havde bl.a.hovedjægerne på Borneo ingen tro overhovedet, indtil den Malaysiske regering desværre tillod missionærer adgang i slutningen af halvfemserne, hvor de så blev påtrykt religionens åg.

Det er mig komplet uforståeligt at voksne mennesker kan falde så dybt og tillade sig at tro på en gud ,en Jesus o.s.v. det er et tegn på svaghed og tegn på at en inddoktrinering i barndommen har virket, for det er ikke noget medfødt, alle er fødte uden tilknytning til religion/tro, vil jeg til enhver tid påstå.

At nogle har et behov for en sutteklud har kirken opfattet og dens håndlangere er gode til at fange de svage sjæle, med løfter om et evigt liv og tosserne tror sku på det.
Og de venter stadig på deres "frelser" synd at sige, de må garanteret vente forgæves, han var et engangs fup.

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Demonstranter går på gaden over hele A..
28/04/2024 14:26
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
To personer er fundet døde i Esrum Sø
28/04/2024 08:30
Nyheder fra Religion.dk