annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15683928
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381927
Et andet syn 1991558
Åndelig Føde 1524351
Jesu ord 1523336
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 201 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: LÆNGSEL

Hej Anne.

Jeg glæder over dit indlæg, hvor du bl.a. fokuserer på "en dybere længsel".

Det tror jeg, du gør meget ret i, når det handler om, hvad vel sædvanligvis blandt jævne folk, som mig, kaldes noget i retning af religiøs trang eller inspiration.

At jeg afstår fra ordet Gud, skyldes dels, at det i tidens løb er blevet så skrækkeligt misbrugt, og dels at dette misbrug - vel med nogen ret - har irriteret især ateister så meget, at de ikke længere kan holde ud at høre det, når det handler om den indre længsel og den udadrettede længselsfulde opmærksomhed på "noget større", "noget" som - er jeg meget enig med dig i - kan være svært at definere - for ikke at sige ligeud: Er totalt udefinerbart og ufatteligt for os mennesker smiler

Nu kan billeder jo, som bekendt ofte sige mere end mange ord, og det er dét, jeg oplever, faktisk hver gang jeg besøger den Ikón, du kan se et foto af i billedgalleriet på dette site: Ikón af Kristus, og som befinder sig på toppen af et mindre bjerg i en græsk urskov på en ø, der var refugie-ø for forfulgte kristne i "osmannisk tid" i Lilleasien.

Hvordan det går til, at denne "malede træplade", der fortæller om en person - endda den anden person i den hellige treenighed - i ortodoks kristen forståelse - og som meget muligt aldrig har eksisteret, som beskrevet i Bibelens evangelier - hvordan det går til, at en sådan malet træplade kan åbne et vindue både udad og indad på så rent ud sagt vidunderlig vis, det forstår jeg ikke en pind af - og det bekymrer mig heller ikke - jeg nøjes med at nyde det - for det er mer end rigeligt, synes jeg smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
24/04/2024 19:40
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
SF: Smidt ud af forhandlinger om handica..
24/04/2024 20:43
Spaniens premierminister overvejer sin f..
24/04/2024 20:06
Nyheder fra Religion.dk