annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 372 gæster og 42 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: RELIGONSKRITIK

Kære Kristian.

Jeg ved at mine kommentarer-debatindlæg muligvis er for skrappe for de troende, muligvis en smule firkantede, men religionerne er jo totalt firkantede vi jeg påstå, i og med at nogle stadig påstår at det der står i biblen er den skinbarlige sandhed, det er ihvertfald hvad præsten siger henne i gudehuset.

Jeg ser/sammenligner nok religionerne med nazismen, de ønsker at ensrette menneskerne og slagte de vantro (jøderne/ateisterne).

Jeg har altid set religionerne som noget plat/pjat lige fra jeg startede i mellemskolen, tror jeg det var, idet jeg under krigen ikke blev inddoktrineret, idet tyskerne havde beslaglagt vores skole, så der var ikke plads til religionsundervisning.

I skolen nægtede jeg at lære salmevers udenad, ville ikke fremsige trosbekendelsen efter min "tvungne" konfirmation, fordi som jeg dengang også sagde, jeg troede ikke på et ord af det hele, det var bare bluf, hvilket min religionslærerinde, en præstekone, blev meget meget sur over, så hun var ved at eksplodere og jeg blev atter sendt udenfor døren og ned til rektor.
Jeg var overhovedet ikke modtagelig for nogen form for religion, jeg må have en meget specielt modstandsdygtigt gen, som flere mennesker burde være forsynet med, stod det til mig.

Bedre blev det ikke da jeg var ved at blive lynchet i USA af buspassagerer, da jeg gav en farvet kvinde min plads i bussen, og der var vel at mærke mange kirkegængere i bussen, det var en søndag formiddag og folk havde deres salmebøger med på vej til kirken.

Med hensyn til tømrersønnen, så har der jo "været" mange andre "jesusser"Buddhaer,Lamaer og hvad de nu hedder allesammen, den ene ikke et hak bedre end den anden.

Når men ser på religionerne rent videnskabeligt/historisk, har man fundet utallige beviser på hvad der er sket bl.a. i Ægypten for flere tusinde år siden, man har fundet div. grave bl.a. Cleopatras der er vel ca. 3.300 år gammel, med masser af inskriptioner, der er læsbare, hun har levet i vor verden.

Omkring tømmersønnen kan man ikke finde såmeget som et eneste tegn på at han har eksisteret, ikke en eneste tand eller knogle, kun ammestuehistorier opbygget igennem mange århundreder.

Og som du ved, har der vel været omkring 5000 guder man har talt om, så hvilken var den rette.

Religionerne er for mig noget latterligt selvbedrag, som voksne mennesker tager alvorligt og for alvorligt, jeg kan ikke få ind i min lille hjerne, at man behøver en narresut for at kunne leve livet og ser ihvertfald ikke op til de religiøse skikkelser-tværtimod, ser jeg dem som en forhindring i at mange mennesker kan have en tålelig tilværelse.
Og jeg er glad for, at jeg ikke har nedarvet det religiøse gen du omtaler, sikken meget sludder jeg blevet fritaget for.

Religiøse følelser skal særbehandles, ikke fra min side, her er jeg helt på linie med Richard Dawkins og Christopher Hitchens, mener jeg.
De mener også ligesom jeg ( eller omvendt), at børn selv skal have lov at bestemme om de vil være troende, når de bliver myndige og ikke skal konfronteres med religionen før, dette bekæmpes også af de troende, børnene skal indfanges før de bliver for kloge.

At der har været blod på hænderne bag jerntæppet er jeg ikke i tvivl om, men det er stoppet, mens den religiøse blodsudgydelse stadig pågår og nok aldrig standser.


Jeg har af og til henvist til UN´s børnekonvention og Human Declaration, men ingen tager notits af dette, dette forstår jeg så bedre, de troende vil helst overse den.

Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Nyheder fra Religion.dk