annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Ateisme kontra teisme ved Emma Goldman

Hej Arne.

Jeg ved da ikke rigtigt om der er nogen der tramper på mig, det oplever jeg ikke, men har dog oplevet det endog meget som du nok ved, ok det er også at trampe på mig at jeg skal tvangsindlægges til at deltage i kirkens håndlangeres lønninger og pensioner.

Så derfor vil jeg ikke frasige mig retten eller pligten til at trampe igen.

Vi har vel en pligt til at sige vores mening om det bestående kirkevælde om det så er protestantisk, katolsk eller muslimsk.

Det ser ud til at du befinder dig på gyngende grund, jeg mener jeg har fast grund under mine futter, jeg er ikke så let at vælte af pinden, for det er jo i grunden kun al det gudelige der er på gyngende grund, nærmest udi kviksandet, men desværre synker det ikke helt i og forsvinder.

Jeg har ingen svævende meninger, hvis jeg selv skal sige det, alt er for mig klart og gennemskinneligt, måske lige pånær universets historie, men ellers er der skam ingen slingrer i valsen.

Jeg tør ikke leve mig ind i myternes verden, siger du, jamen hvad skulle jeg der efter, jeg klarer mig somsagt vældig fint uden myter og guddommelige narrestreger.

Heldigvis kan jeg læse ud af dine indlæg, at myternes bog biblen overhovedet ikke siger noget sandfærdigt, eller det skal fortolkes i en helt anden retning end man læser det, jo det forstår jeg, det er logik for skrældemænd.
De "idioter" der har fundet på røverhistorierne kunne da godt have gjort det lettere for deres ofre, så de ikke behøvede at omfortolke hver et ord.

Og hvad tror du at de stakkels skolebørn, der bliver tvangsfodret med samme historier tænker, de tror sku på vrøvlet lige indtil de opdager at julemanden heller ikke eksisterer, men børn har man lov at "trampe" på, det er endda en pligt-vorherrebevars.



Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk