annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Ateisme kontra teisme ved Emma Goldman

Hej Arne.

Jeg tænkte det nok, du kan stadig finde på søforklaringer at forklare gud og Jesus med, men det er jo også strengt nødvendigt, der er jo ingen andre forklaringer der passer.

Af jord er vi kommen og til jord skal vi blive, en overlevring fra den "gode" skrønebog biblen, jeg tror nu ikke vi er skabte udaf jord direkte, som der bliver fortalt, vi er efterkommere af nogle simple baktusser der har udviklet langsomt og sikkert.

Jeg synes nu the Big Bang teori har nogle extremt flotte kulisser, der er ikke meget flottere end at se på himlen en dybsort klar nat, hvor alle "lamperne " på himmelbuen er "tændte", når man ser hvad de store satelitteleskoper idag hiver ned fra store afstande imponeres man virkeligt, igår så jeg et billede af to galakser der kolliderede og hvor deres stjerner blev slynget rundt i store cirkler og blev opslugt af de sorte huller, blev sq lidt bange for at det kan ske med vores galakse.

Gud sagde til Moses, - nu troede jeg lige at gud var the Big Bang, eller noget lignende, fordi han var jo ikke en gammel hvidskægget senil olding der sad på en lille hvid sky, så kan han vel ikke tale og Moses må sq have været halvåndsvag hvis han troede at han hørte en gud tale til ham, jamen hvad man dog har indbildt mennesket og stadig gør det på totusindeog niende år og idioterne falder i med begge ben.

Så er Tornerose trods alt mere troværdig, det andet er bare for åndsvagt.

Jeg får da ikke Marias undfangelse galt i halsen, jeg læser det som det står og i en retssag, ville gud sq blive straffet for voldtægt af en fremmed mands hustru, hvilket han jo var skideligeglad med den slyngel, han skulle sq kastreres, hvis det ikke bare var fordi han var en fis i en hornlygte.

Jeg holder meget af klassisk musik og også af Beethovens 5. symfoni, jeg hører flere gange om ugen klassisk musik fra den svenske Acces kanal, der har nogle virkelige gode programmer med klassisk musik for det meste, men jeg relaterer det ikke til noget religiøst, det er ikke nødvendigt for at have nyde musikken.

Ja jeg skraldgriner af menneskets religioner, religiøse evner at få forstyrret deres liv af noget gudsforladt vrøvl.
Jeg griner ikke af dem der formår at skabe flotte gribende musikstykker eller flotte materier om det så er af Jesusbarnet i sin voldtagnes mors favn, eller af gud i selskab med svulmende engle, jeg husker at i Vinterpaladset i Sct.Petersborg hænger der utroligt mange flotte religiøst prægede malerier af Rubens bl.a.

Men mange af datidens kunstnere var også tvangsbundet af religionens favntag, hvilket mange private breve fra disse vidner om, hvis du ikke faldt til patten så var helvede løs i kirken.




Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk