annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689381
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382364
Et andet syn 1991952
Åndelig Føde 1525851
Jesu ord 1523566
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Hanskrist, Arne Thomsen, somo 433 gæster og 240 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Ateisme kontra teisme ved Emma Goldman

Hej Arne.

Det var nu nærmest for a drille dig lidt, at jeg skrev at du havde tilbragt din tid med at elske universet, mens jeg kvinderne.
Men jeg elsker nu også universet, men mest jorden hvor jeg elsker at rejse rundt på ikke turistplagede steder, men ude i et "vilde"og opleve hvordan menneskerne lever der.

Du har misforstået mig helt hvis du tror tror at min aversion først og fremmest gælder præstestyrer og religiøse råddenskaber, det er for mig totalt tåbeligt, hjerneforladt, at tro på, at der findes en gud der har skabt det hele og at denne gud finder behag i at mennesket samles i specielle huse hvor de falder i svime over guden og beder til den som var de ikke rigtigt kloge i hovedet, det viser menneskets utilstrækkelighed til selv at tænke, præsterne og den religiøse råddenskab er så et biprodukt af jammerligheden.

Troen er en traditionsbunden sygdom, der kun langsomt bliver kureret, det kræver nemlig at have mod for at kunne blive kureret fra den, de fleste hænger fast i kviksandet og vil ikke hjælpes op, de er skidebange for følgerne, tænk hvis der nu alligevel findes en gud--pladder.

Heldigvis er vi jo et intelligent højtudviklet pattedyr som du skriver og ikke andet, men det viser alligevel at med stigende intelligens falder tilslutningen til religionen.
Hvilket statistikkerne jo også er et tydeligt tegn på, men det går stadig for langsomt, flere århundredes løgne og dårlige påvirkninger tager sin tid at blive kvit.


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:12
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Nyheder fra Religion.dk