annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Ateisme kontra teisme ved Emma Goldman

Hej Treram.

Hvad "troende" tror om ateister, kan jeg ikke gøre mig klog på - men det kan du åbenbart smiler

Så håber jeg bare, at du ikke bruger samme logik om de "troende", som du øjensynlig bruger om mig.
For jeg har jo ikke påstået, at du "kun tænker på maximal nydelse uden omsorg for andre, uden moral og etik".
Jeg har kun stillet et spørgsmål angående maksimal nydelse.

Men du skriver jo selv nu, at "det hele er så tilfældigt, ikke en eneste bakterie eller elefant er der en mening med, vi er der sq bare helt tilfældigt -" - og så er det jo nærliggende at tænke: Det hele er ét fedt smiler

I øvrigt er du jo i din gode ret til at have en hvilken som helst holdning til spørgsmålet om en mening med tilværelsen, som det passer dig.

Men du vælger så at tage dig af dig selv og dine nærmeste - og vore soldater i det fremmede - skriver du - ligesom du udtrykker en politisk holdning til at bekæmpe den særlige form for islam, vi kalder taliban, i Afghanistan.

Her er jeg ikke meget afvigende fra dig bortset fra, at jeg har mine tvivl, om det er os, der skal klare opgøret i Afghanistan mellem taliban og de afghanere, der ikke ønsker taliban.

Min anden afvigelse har jeg allerede gjort rede for i forrige indlæg (aktiv kærlighed til denne klode).

Jeg er glad for, at Nobel Komitéen aktivt promoverer - og indirekte forpligter - Barack Obama til at arbejde videre for global fred.

Det er Dansk Folkeparti ikke, har jeg netop set i TV - og hvordan Enhedslisten stiller sig, har jeg ikke hørt noget om, men mit gæt er, at de nok ser positivt på Obamas fredspris (Det er jo ikke så ofte, de er enige med DF smiler ).

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk