annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Ateisme kontra teisme ved Emma Goldman

Hej Arne.

Og jeg iler med at indrømme at oversættelsen var gjort af mig, så grin du bare, men så dårlig var den da heller ikke ??

Jeg læser mange bøger på engelsk og jeg læser dem uden at oversætte, fordi jeg forstår hvad der står( for det meste, ellers fat i ordbogen) men derfra og så til at oversætte korrekt og få de rigtige meninger ud af det, kan være svært, men jeg prøvede så godt jeg kunne.

Men en ret så ilter dame, når det gælder tro og guder, det fik du da ud af det.

"Og hvad er det egentlig, der er ateismens beundringsværdige frugter.?"

Jamen er det virkelig så svært at begribe, ateisterne har intet behov for at bruge tid og penge på noget der bare handler om noget så simpelt som at tro, tro på noget ingen ved sine "fulde fem" kender til, tro på at få hjælp fordi man går hen i en kirke og beder med andagtfulde øjne om dit og dat, og hvor alligevel ikke en eneste i hele verden, har fået så meget som en lillefinger hjælp, men de tror alle mere eller mindre, at de fået kontakt til den store "skaber"- hvor latterligt( sorry).

Ateisten lever et liv uden at skulle tænke på om han nu også kommer i himlen og skal foran den store dommer når "regskabets " time kommer, vi ved at livet er en engangsforestilling hvor det gælder om at leve mens man har det, men derfor kan ateisten godt se skønheden i livet og naturen, selvom de troende mener de har eneret på denne oplevelse, hvor fanden de så end har fået den opfattelse fra.
Men ateister er i tiderne blevet nedgjort, de kender ikke til næstekærlighed, etik, og moralen uha da da, jo det er pæne ting der er blevet sagt og gjort ved ateisterne igennem mange år, jeg har som sagt tidligere haft indre mission endog meget tæt på i omkring 20 år, uha da da, de havde da virkelige problemer med at leve livet, det var sandelig besværligt, næh så har en ateist det 100 gange bedre.
Fri for guddommelig hjernespind og præster.

Angående at bede om hjælp fra den store "skaber" så døde min nabos kone af en kæmpe hjerne svulst, selvom de havde bedt for hende i flere år, naboen der var præst burde endda havde virkelige gode forbindelser derop du ved.
Et ægtepar i USA er lige blevet dømt fængsel i 30 dage hvert år i seks år, fordi de ikke gik til læge med deres mindreårige datter, der så døde af sukkersyge, de havde ellers bedt ret så kraftigt til den store healer, men han er sku aldrig hjemme.
Deres andre børn er taget fra dem, for at det ikke skal ske dem det samme, jo hjælpen er nær må man sige, men ikke i himmerige.


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk