annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Buddha kontra Jesus

Buddha blev født ca.542 år før Jesus, alligevel har man betydeligt flere faktiske oplysninger om Buddhas liv, hans skrifter, hvor han har boet og færdedes.
Der findes et betydeligt antal af ting der kan tilbageføres til Buddha, mens der intet er, der kan tilbageføres til en Jesus.

Nu er buddhismen jo ikke en religion, idet man ingen skaber/guder har i buddhismen, så buddhister er at regne som ateister, godt nok bedende ateister, ganske pudsigt.

Buddhismen bygger på at alle er lige, man skal behandle hinanden ordentligt, man skal behandle dyrene ordentligt og naturen skal man behandle ordentligt, gør man ikke det må man finde sig i at blive genfødt som et andet væsen.

Buddhas ord var ikke svævende men eksakte oplysninger om hvordan man burde/skulle leve sit liv, der er hverken himmel eller helvede i buddhismen, der er ingen trusler om både det ene og det andet.

Så buddhismen var faktisk først hvad angår etik, moral og næstekærlighed, alt sammen noget man tilskriver en Jesus/gud for at have "opfundet".
Det er så bare noget de kristne har tyvstjålet fra buddhismen og bruger som deres egen "opfindelse".

Alligevel finder størstedelen af jordens befolkning mere behag i at blive truet med alverdens ulykker fra en straffende gud, det er sku da underligt,menneskene er nogle mærkværdige væsener.

Tro nu ikke at jeg er blevet buddhist, men forstår godt hvis nogle finder mere behag i denne form for livstil.

Jeg må så sige de fleste buddhister jeg kender og det er mange, lever desværre ikke op til det de selv mener er deres tro,lige bortset fra min viv, hun bliver bl.a. sur hvis jeg slår myrer ihjel.

Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk