annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15682432
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381824
Et andet syn 1991490
Åndelig Føde 1524000
Jesu ord 1523295
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 186 gæster og 176 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Godt forslag

Hej Thomas,


Citat:
Jeg er dog kun interesseret i "klassisk kristendom" uden diverse andre retninger ind over. Min inspiration er N. T. Wright.

Hvorfor så ensporet, Thomas?
Fordi tiden er knap. Jeg har fundet en retning, jeg vil forfølge, og jeg vil ikke skyde med spredehagl.


Jeg har godt kunnet fornemme din beslutsomhed og ja dygtighed og faglighed, og det må jo kræve et større koncentreret og fokuseret studiearbejde. Er lidt misunderlig (over dine kræfter i den sammenhæng), og du giver mig lidt at tænke over.

Var lige inde på dit Kristus-ordet.blogspot.dk og læste:

Menneskets kald i Guds verden

Og sjovt nok, du skriver det mandag, og så er det jo i den grad relevant set i forhold til hvad jeg kommer med tirsdag:

Hvad Llewellyn Vaughan-lee arbejder med, oneness, spiritual ecology, sufi og kristen mystik, Jung og det feminine som jordens sjæl.

Så du legitimerer rent faktisk den verdensomspændende SPIRITUAL ECOLOGY bevægelse ud fra den klassiske kristne teologiske kosmiske antropologiske grundtanke og forståelse.

Du skal vide at Pave Frans er en central spiller indenfor SPIRITUAL ECOLOGY bevægelsen. Så at det nye syn på os mennesker i verden, i naturen, som det kommer til udtryk i NEW AGE bevægelserne ONENESS og SPIRITUAL ECOLOGY det bliver straks fra første fløjt hilst velkommen af Pave Frans, den katolske Kirkes overhoved. Måske ej heller så mærkeligt når vi tænker hvem Paven har valgt navn efter, nemlig Frans af Assisi og dennes forhold til MODER NATUREN.


Thomas, hvis jeg kommer til København i forbindelse Ironman Copenhagen (har ikke været i hovedstaden siden 1984/85 hvor jeg boede derover et års tid) så vil jeg tænke på dig. Selv skal jeg ikke med i racet, men "vi", dem jeg følges med, atleterne her, "vi" kommer med det mål at lave det bedste danske resultat nogensinde på distancen og dermed slå den danske rekord på distancen. For nemlig virker KRISTUS mægtig i os smiler vores sports ånd (konkurrence ånd og mentalitet), kampgejst og spirit, SPIRITUALITET, har tråde dybt ind i den Paulinske KristusMystik, ellers ville jeg jo ej heller være en del af det, hvis det ikke var sådan. Der er masse af filosofi, metafysisk tænkning og SPIRITUALITET med inde over store bedrifter indenfor sport.

Er dybt imponeret af disse drenge/mænd, atleter, og det offer og kald som også afkald, de bringer, de har modet til at bringe. Det er eksistentialisme i praksis når denne er bedst. At følge disse to atleter og at følge dig Thomas (Timotheus) og ja Anne, det er en kæmpe glæde for en efterhånden halvgammel mand som undertegnede. Der er sgu nogle der rykker og sparker røv på de rigtige tidspunkter her i livet, har den rigtige timing med inde over deres liv.

-0-0-0-

Det var, ud over at være apropos hvad jeg beskæftiger mig med i øjeblikket SPIRITUAL ECOLOGY, en stor nydelse at læse din "Menneskets kald i Guds verden", for wauu da hvor du skriver godt mand, du Thomas (tillykke med det) og teologisk fagligt set hvor er det flot begrundet. Jeg vil derfor begynde at følge med i din Kristus-ordet.blogspot.dk.

Kristus-ordet.blogspot.dk

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

til Arne og Tikka, har registreret at mit forslag ikke fængede. Det ændrer dog ikke på min entusiasme såvidt at jeg er klar over at jeg har fundet den NEW AGE bevægelse som Arne efterlyste.

Ud over Pave Frans så er der også at bemærke Prins Charles der er dedikeret denne Ny Tids bevægelse SPIRITUAL ECOLOGY.

At den religiøse spirituelle dimension er nødvendigt at have med inde over er jeg ikke ene om at mene, se fx her:


Citat:
U.S. Advisor on climate change, James Gustave Speth, said: "I used to think that top environmental problems were biodiversity loss, ecosystem collapse and climate change. I thought that thirty years of good science could address these problems. I was wrong. The top environmental problems are selfishness, greed and apathy, and to deal with these we need a cultural and spiritual transformation."

Thus, it is argued, ecological renewal and sustainability necessarily depends upon spiritual awareness and an attitude of responsibility. Spiritual Ecologists concur that this includes both the recognition of creation as sacred and behaviors that honor that sacredness.



The top environmental problems are selfishness, greed and apathy, and to deal with these we need a cultural and spiritual transformation.


we need a cultural and spiritual transformation

-0-0-0-

Apropos hvad Arne efterlyste i sin tid så kunne jeg godt finde på at udarbejde, forfatte, en manifest, en SPIRITUAL ECOLOGY MANIFEST lignende nogle af dem Llewellyn Vaughan-lee har skrevet.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
24/04/2024 13:35
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
To anholdt og mistænkt for drab på to ..
24/04/2024 14:32
Dansk Erhverv om nye pantregler i EU: De..
24/04/2024 14:14
Terrorsigtede skal blive i deres celler ..
24/04/2024 14:13
27-årig mand varetægtsfængslet for ov..
24/04/2024 13:34
Skattestyrelsen: Hvem ejer disse 13,6 mi..
24/04/2024 13:18
Nyheder fra Religion.dk