annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
0 registrerede 265 gæster og 284 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvem ejer lykken??

Hey Treram

Måske det er undgået din opmærksomhed hvor meget bjørnen har rost (skamrost (1*)) esther zenia her på det sidste og det munder ud i følgende udtalelse fra bjørn af:

Citat:
""Lykken ejes kun af ateister og oprigtige troende""


Og vel at mærke er esther zenia den eneste oprigtige troende her på stedet siger bamse bjørnen, og bjørnen vil nu primært koncentrere sin debataktivitet om at beskytte esther zenia imod os andre debattørers kontante fascon og bramfrie ligefremme kritik. Ja han vil beskytte hende, fordi hun er den eneste oprigtige troende og hun er hel igennem kærligheden selv, hun har aldrig gjort nogen noget ondt her på debatten og hun er kærligheden selv, hun formår som den eneste at efterleve i praksis sin ekim -tro (læs ekim: alt er kærlighed).


Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I andre mener om Bjørns store engagement (og beskyttelse) for esther zenia som den eneste oprigtige troende her på stedet.

Personligt mener jeg at esther zenia er den mest uoprigtige troende jeg nogensinde har stået overfor. Jeg er på linie med gamle Jerry.
Hun tror på alt, aaalt, muligt overtroisk "ragelse" mellem himmel og jord. Lige fra direkte Rubækske løgne om Paulus; til numerologi; reinkarnation (og i regressions terapi kan hun føre folk tilbage til tidligere liv); hun tror på at Jesus har talt igennem en amerikansk kvinde for ikke så mange år siden.

Personligt kan jeg overhovedet ikke finde hverken tro eller oprigtighed hos esther zenia.


(1)*:

Citat:
på en kærlig sjæl, der aldrig taler ondt om andre"
citat slut



mvh HansKrist.

PS:

jeg mener Paulus her i efterfølgende tekst nøjagtig har esther zenia på kornet:

Citat:
Lad derfor ikke nogen dømme jer på grund af mad eller drikke, eller på grund af fester eller nymåne eller sabbatter. v17 Det er kun en skygge af det, som skal komme, men legemet selv er Kristus. v18 Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, v19 og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.

v20 Når I med Kristus er døde fra verdens magter, hvorfor underkaster I jer så påbud, som om I levede i verden: v21 Tag ikke, smag ikke, rør ikke! v22 – alt sammen noget, der skal bruges og forgå – det er kun menneskers påbud og lære. v23 Det går for at være visdom med selvvalgt gudsdyrkelse, falsk ydmyghed og skånselsløshed mod legemet, men det har ikke nogen værdi, det tjener kun til kødelig tilfredsstillelse.
Kol 2.

falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner nøjagtig overfor denne form for religiøsitet skulle vi sætte ind med at lovsynge med vores forstand mener Paulus. Og han siger om disse former for religiøsitet er kendetegnet for folk med svag tro.
Seneste indlæg
Små mennesker...
af ABC
19/03/2024 10:44
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Nyheder fra DR
Er det din kænguru? Politiet efterlyser..
19/03/2024 10:24
Københavns Politi lukker Pusher Street ..
19/03/2024 09:56
Kæmpesommerhuse på Lolland skaber beky..
19/03/2024 09:41
Skraldemænd i Hvidovre har fortsat nedl..
19/03/2024 09:39
Lamin skal åbne Orange Scene i år
19/03/2024 09:36
Nyheder fra Religion.dk