annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15688161
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382249
Et andet syn 1991849
Åndelig Føde 1525554
Jesu ord 1523505
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, ABC 439 gæster og 153 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Tomme kirker

Gomoron kære Zenia.

Nu må du ikke blive ked af det, de var jo ikke meningen.
Men hvem oplyser de unge om deres rettigheder, når det gælder religionen??? der er aldrig nogen der har fortalt mig at jeg kunne melde mig ud af folket.... kirken, før jeg endelig som 30 årig fandt ud af det, jeg var jo tvunget ind i det fra før jeg kunne gå og forstå og forstod ikke mere da jeg SKULLE konfirmeres, meget mod mit ønske, men jeg forstod dog at dette var ikke mig, disse historier præsten fortalte kunne jeg ikke acceptere, det var min intelligens for høj til, og muligvis er det sådan for de fleste.
Desuden er jeg overbevist om at næsten alle "vil" konfirmeres, men bare for festens skyld og må så tage det kirkelige med som en bittermandel, pigerne gør ihvertfald meget ud af deres modeshow i kirken, det kan ikke blive flot nok, alle skal overgå hinanden rent dress mæssigt.

Jeg synes ikke at mine oplysninger kan tages som en missioneren, men som bare en simpel oplysning om de unges rettigheder.
Det er så godt jeg ikke er din far, jeg ville ikke komme en anden dag, jeg vil følge borgerskabets fest om deres afguder.

Du spørger om hvilken føde sjælen skal have, et godt spørgsmål, nu mener du jo nok sjælen har noget med det åndelige at gøre som alle kristne mener, men jeg opfatter sjælen på samme måde som Platon, sjælen er fornuften, handlekraften og begæret, at sammenligne med motherboardet i din computer, der giver nogle elektriske impulser der dirigerer oplysninger hen hvor de hører hjemme, sjælen sørger for at din måde at optræde på ikke overskrider dine grænser, hvor sjælen befinder sig er vist stadig ikke løst, man har forsøgt at veje sjælen, hvilket mislykkedes totalt, den skulle jo forlade kroppen når døden indtræffer, men er åbenbart ikke målbar.

Sorry Zenia men jeg husker ikke at jeg har glemt at svare dig, men du har sikkert ret, når jeg kommer igang med besvarelser bliver de tit lange og glemmer så andre ting jeg burde have svaret på.

Kan du have en god søndag.
Den uvorne.
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Bager har bagt 25 procent færre hveder ..
25/04/2024 10:53
For femte år i træk: Den danske stat h..
25/04/2024 10:51
KL: Kæmpe hul i miljøskadeloven
25/04/2024 10:17
Lærerstuderende i Skive frygter spøgel..
25/04/2024 10:04
Mand med økse vandrede rundt i Københa..
25/04/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk