annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Tomme kirker


Kære Treram og kære Arne:

Det præcise tal var 119 - og emnet (mener jeg) var 3 spirituelle veje. .... Fælles for alle 3 var og er meditation. ...

Jeg tænker bare her, at mange - som vil benævne sig selv som ikke troende på noget som helst guddommeligt - måske alligevel ér i kontakt med noget højere end sig selv, blot er bevidstheden ikke så meget om det.

Eksempelvis har jeg en veninde, som aldrig mediterer, men hun har de smukkeste blomster i en dejlig fredfyldt have ... og dér finder hun - som jeg ser det - et guddommeligt nærvær, som opfylder og giver ny indre fred og energi at gå ud i verden med. ...

Måske har du Treram en lignende syssel, som fylder dig med guddommeligt nærvær, ... uden, at du VED det ... men du kræver jo viden ... og kan ikke acceptere TRO som en vej til VIDEN. smiler

I øvrigt tænker jeg, at alle er vi Guds børn - enten vi vil det eller ved af det eller ej. smiler Og GUD SKE LOV for det. smiler

Samtidig siger jeg GUD SKE LOV for den frie vilje, vi også har fået.

Nemmere ville det jo unægtelig være, hvis vi alle var helt og fuldt bevidst om vort guddommelige ophav, men - jeg gyser ved tanken om, at vi alle ville have valgt at fornægte denne tanke. ...

Og jeg gyser også ved tanken om, at det nogen sinde skulle kunne bevises, at et menneske kun ér materie og ikke også er udstyret med det vigtigste: sjæl og ånd.

Prøv Treram engang at tænke den til ende:

Alle og enhver på vor dejlige jord skulle fra et givet tidspunkt bekende sig som ikke troende på noget højere end sig selv!!! ...

Hvordan ville mon verden så se ud?

Ville det mon være ønskeligt?

Som jeg ser det, kunne det meget vel være den klogeste og den stærkeste og den højstråbende, som fik mest magt?

Så er det bare, at jeg tænker: Så må man da håbe, at denne person - også et eller andet sted fra - har egenskaber, som gør, at han føler tilskyndelse til at gøre godt med sin magt?

Til allersidst tænker jeg, at - som du Arne også så rigtigt siger i et andet indlæg - at man kan søge viden mange steder, men det skal "falde på plads i ens indre" for at man kan tage det til sig. ... Ens eget må og skal være højeste autoritet. ...

Så hvis du Treram - får fred - efter at have skrevet et indlæg som det ovenfor - tja så herfra bare: Et fred være med det. ...


m.v.h.
Zenia

Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk