annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 217 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Tomme kirker

Hej Arne.
Jeg hæftede mig ved Jette Dahls: der var mennesker med på pilgrimsture, der længes efter at tro??? hvordan kan man længes efter at tro?? det lyder for mig som værende helt ude i hampen, enten tror man eller så tror man ikke, eller er det sværere? skulle ikke undre mig

Du var så glad for: Der er mange mennesker, der længes efter noget større og mere end sig selv.

Det må være meget svært at længes efter noget der ikke findes andet som en tåge/virus i menneskets hjerne, nogle kan gøre livet besværligt for sig selv, de kan nu komme under "åndelig behandling" af Jette Dahl, dette skal nok hjælpe dem gennem livet, når de ikke forstår at leve det selv.
Verden er fuld af kvaksalvere der mener at have fundet det rigtige svar for at gøre mennesket tilpas og nu kan de også skabe kontakt til guderne, for dem der længes, hvor er det dog "skønt".

Ja det er sandeligt ypperligt og imponerende at mennesket stadig kan lade sig underkue af den åndede flok præster, der endnu prøver at tilrane sig stakler, der ikke har et fast standpunkt i livet, men tror de længes efter en gudelig narresut, men ok, præsterne får penge for det og beskytter på den måde også at de ikke bliver arbejdsløse lige med det samme, men dette er kun et spørgsmål om tid, de første 16 kirkers skæbne er beseglet og flere kommer til.

Den åndelige narresut har haft sine kronede dage og nogle falder stadig til patten.

Og jeg undres, hvor er mennesket dog lille og underkuet af religionens klamme favntag, vågn dog op og vis at mennesket er det klogeste individ på jorden, ja muligvis i hele universet, men det kræver selfølgelig at man slipper taget i gudernes skørter og bliver voksen.

Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Ny ældrereform præsenteres i aften
18/04/2024 18:31
Dansk Erhvervs medarbejdere kan låne ko..
18/04/2024 17:39
Nye slagteri-kollegaer vækker ikke bege..
18/04/2024 17:31
Seks anholdt for røveri, bedrageri og t..
18/04/2024 17:26
Festival fik sjældent underskud: 'Selvf..
18/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk