annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15457593
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365901
Et andet syn 1975649
Jesu ord 1515240
Åndelig Føde 1446583
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 270 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Christopher Hitchens død

Hej Hanskrist.

For det første er min holdning, at man frit skal kunne fremføre sine synspunkter her på trosfrihed.dk uden nødvendigvis at skulle argumentere for hverken deres "betydning" eller "relevans" (og hvem skulle i øvrigt være dommer over dette? blinker ).
Et sådant krav fremgår jo da heller ikke af debatreglerne, og for mig ligner dette nærmest en form for censur (Måske du også selv kunne få problemer her? blinker ).

For det andet er det for mig at se principielt forkert at slippe et emne til fordel for i stedet at angribe personerne bag de forskellige synspunkter (Jeg hævdede, at du ikke var troværdig, fordi du alene fremsatte uunderbyggede påstande, hvorefter du påstod, at jeg var fornærmet) blinker

Når du Hanskrist i dag åbenbart føler dig krænket af mig på chatten, så var årsagen til mine ord, at du på mit spørgsmål om, hvad Jesus lavede i de 40 dage i ørkenen, som han ifølge to evangelister af Ånden var ført ud i, og hvor han fastede - inden han til sidst mødte Satan, at du hertil svarede, at det vidste du, hvorefter du specificerede dette.
Jeg gjorde dig opmærksom på, at du ikke havde belæg for din påstand, men du fortsatte blot påstanden uden at underbygge den, hvilket jeg påpegede.
I stedet for at forholde dig til min indsigelse begyndte du at fremføre diverse generelle anklager mod mig og mindst to andre debattører.
På dette tidspunkt opgav jeg denne debat, idet den for mig at se var blevet totalt usaglig og ufrugtbar.

Det er virkelig ærgerligt, synes jeg, at du ikke denne gang - vanen tro - tog kopi.
Efter min mening ville en sådan kopi afsløre at du manglede saglighed.

Naturligvis tillader jeg mig at ytre mig overfor dine mange, mange ord, når jeg finder anledning til det - og lige så naturligt tillader jeg mig at "stå af" en debat, når jeg finder den ufrugtbar.

Du hævder, at jeg "ikke forholder mig til dine argumenter,, hvilket du mener man til en vis grad bør gøre".
Her mener jeg, at du overhovedet ikke fremførte argumenter for din påstand om, at du ved, hvad Jesus foretog sig de 40 dage i ørkenen - kun diverse påstande, som du ikke underbyggede.
Dels derfor, og dels fordi jeg ikke havde mere tid til rådighed, ophørte jeg den for mig at se ufrugtbare debat.

Men - for at komme tilbage til emnet (som interesserer mig) - hvis du virkelig mener at have viden om, hvad Jesus foretog sig i ørkenen, kunne du måske passende fremføre din viden her.

(Jeg har mine egne idéer - ikke påstande - herom - som jeg dog ikke har fremført - og nok heller ikke vil)

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Små mennesker...
af Arne Thomsen
19/03/2024 13:38
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Nyheder fra DR
Politiet opfordrer fiskere til at tjekke..
19/03/2024 14:51
Tvillingeforældre får mulighed for læ..
19/03/2024 14:28
Yderligere 57 pakker narko er fundet ved..
19/03/2024 14:26
Eksperter: Nyborg-borgmester brød loven..
19/03/2024 14:25
Fuglede: 'Glad for, jeg ikke skal arbejd..
19/03/2024 13:49
Nyheder fra Religion.dk