annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Fodbold -tossernes 3. halvleg

tømmermænd dagen derpå for AaB spillerne.

igår aftes før kampen mod Apoel i Cypern skrev jeg på facebook:

AaB får nogle gevaldige tømmermænd hvis de ikke går videre i aften. Ja de vil aldrig tilgive sig selv at de ikke kendte deres besøgelsestid i Aalborg i sidste uge. For gud hvor var AaB dog klart bedre end Apoel, men man kunne ikke se kampens vigtighed hos spillerne eller høre det hos publikum, det virkede lidt surrealistisk at ingen rigtig fattede alvoren af denne altafgørende vigtige kamp.

Efter kampen skrev jeg:

rædselsfuldt at se på, ikke en eneste spiller gav sig selv fuldt ud, ingen spillede med hjertet, der var ingen vilje eller vildskab på det AaB hold. Jeg spør, hvad pokker har de tænkt sig før de her to overkommelige play off kampe til Champions League? Man skal være klar og man skal give sig selv fuldt ud, derfor kan man godt tabe, men så har man da i det mindste gjort noget, nemlig kæmpet indædt. Det siger sig selv at de to trænere ikke har formået at sætte spillerne op til de to kampe. Ikke en eneste AaB spiller var opsat på noget som helst. Dette kan skyldes for stram en taktik, for megen fokus på det taktiske. Der skal være en god taktik, men taktikken må ikke fylde så meget oppe i hovedet på spillerne at de ikke tør spille frit, give slip på sig selv i et fanden-i-voldsk vildskab, tør opsøge målchancer i et direkte stormløb, tør skabe turbulens i modstanderens forsvar. Dansk fodbold er banket tilbage til stenalderen og spillerne er en flok forkælede Mads Øland spejder drenge.



Et og andet sted har jeg ikke noget imod at FCM eller AaB formår at blive danske mester, sådan havde jeg det hele spilleåret 2013/14, men dog ønsker jeg hellere at se FCK snupper det danske mesterskab, fordi de internationalt er så meget bedre end alle de andre danske hold, og havde de fået AaB's vej til Champions League gruppespillet de havde stået der iaften, og havde de tabt, det ville ikke ha været uden fight til sidste blodsdråbe. Her er Ståle også en del af forklaringen, for han havde aldrig tilladt den nonchalance tilbagelænnet-hed og ladhed sammen med henholdende spil som vi her fik at skue (selv om de var bagud 2 - 0 spillede de som om de førte 2 - 0 og de forsøgte at trække tiden ud som tempoet ud af kampen). Ståles engagement og raseri og vildskab er givet videre til de enkelte FCK spillere (undtaget drengen Zanka, der ikke er i besiddelse af evnen til at bøje ryggen, være foroverbøjet, så jeg har lidt svært ved at se hvad han skal på en fodboldbane, ihvertfald i forsvaret, han skal enten sælges eller omskoles til angrebet). Det er en nydelse af se FCK fordi de kæmper røven ud af bukserne, og det var pinligt og pinefuldt at overvære at ikke en eneste AaB spiller gav den fuld gas, der var ingen vilje, overhovedet intet vildskab. Attituden var en skandale som hænger sammen med en forkert indstilling, tilgang, til de to kampe.



Jeg er skuffet, jeg er sur, jeg kunne have gjort det bedre alene gennem mine evner til at motivere spillerne til at give sig selv helt og fuldt, ofre sig selv. Ikke en eneste AaB spiller har givet sig selv fuldt ud. Det er trænerens forbandede pligt at sørge for at spillerne er frigjorte til at spille en herrekamp. Iøvrigt må det da indgå som et led i træningen at spillerne formår at blive sig selv løse og frie, det går under begrebet gejst, kampgejst. Men det var der intet af, det mindede om en begravelse og ja ihvertfald lykkedes det AaB at grave deres egen grav såvel som dansk fodbold blev trukket med derned. Ronaldo har 7 coacher og psykologer, mental træner tilknyttet, hver med deres specialer har jeg hørt. Har AaB noget seriøst her kørende??? Næppe for ikke en spiller havde adgang til sine indre ressourcer, vildskab og kampgejst. Ingen formåede at præstere, at være klar til endda så vigtige kampe, fandens vigtige kampe, ja for mange af spillerne de to vigtigste kampe de nogensinde kommer til at stå overfor i hele deres karriere og det forspildte de.

Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 09:51
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nok ansøgere til at oprette forsvarslin..
28/03/2024 09:21
Nyheder fra Religion.dk