annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 319 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Den mystiske ekstatiske meditative erfaring

HansKrist: nirvane og nothingness betyder i vesten frihed og kreativitet, skabende udtryk,
[x] Hanskrist: virkelyst, virketrang, livsbekræftelse og lyst til at være her og gøre en indsats og involvere sig og engagere sig,, det er netop det Paulus sætter igang som noget helt nyt siger Steiner og mange andre filosoffer
[x] Hanskrist: du og michael skal opløse jeres ego og jeres iq og tænkning, i vesten er der inspiration, hvor vore tanker og ideer beriges
[x] Hanskrist: kreativitet og intelligens stiger
[x] Hanskrist: øges
[x] Hanskrist: selv tankerne er fra gud siger paulus (meget lig platon), og vi skal når ånden er over os kunne profetere og lovsynge med vores forstand,,
[x] Hanskrist: der er i vesten ingen konflit mellem forstanden, eller fornuften,, og vores tænkning, og så de ypperste spirituelle ekstatiske mystiske erfaringr
[x] Hanskrist: gud skaber ikke et menneske med fornuft og forstands struktuerer for så næst efter at overløbe dem med noget diffust og udifferentieret etwas noget
[x] Hanskrist: i østen er der en angst for individuation og selvudvikling, på personling udvikling og kreativitet, alt det unikke og enestående et menneske kan nå frem til via sit kald, netop det der betyder så meget for paulus
[x] Hanskrist: østens guru'er og de moderne guru'er er talentløse, og er man talentløs, så bliver man tvunget til at få sin autoritet fra noget der ikke kan udtrykkes, noget hvor ordene og tankerne hører op og bag derved påstår man så noget fantastisk skulle være at fin
[x] Hanskrist: at finde,, i vest er man modsat, der er man ikke mere end man kan, man gør ikke et nummer ud af sig selv, er man maler så er det billederne, er man musiker så er det musikken er man digter og forfatter så er det det man skriver, er man murermester er det
[x] Hanskrist: sit håndværk etc.. man fupper ingen,,
[x] Hanskrist: jeg kan bedst li vesten,, hvor ingen leger guru'er og alle har og får deres autoritet og vinder folks anerkendelse og respekt fra hvad de formår, kan, dur til
[x] Hanskrist: michael og dig arne er typiske moderne guru'er, totalt talentløse og grundet jeres mangel på talent, må I hele tiden pege på noget der ikke kan udtrykkes,, som er hinsides egoet og forstanden,, I magter ikke at give prøver på noget
[x] Hanskrist: alle mennesker kan komme at påstå der findes en fantastisk virkelighed bag den kendte,, men hvis man ikke kan beskrive denne virkelighed eller trækker den ind og udtrykke den for andre, så gir jeg ikke en skid for folks påstande
[x] Hanskrist: hvis nu freud og jung havde været sådanne idioter der begge igen og igen sad og prædikede om hvor meget de havde fundet af skjulte eller ubevidste forhold der gjaldt vores sjæl, sind, bevidsthed og indre liv,, de to ville jo have været noller
[x] Hanskrist: men sådan gør man ikke i vesten, der giver man prøver på sin viden og forståelse og deler den generøst ud til andre, deler den med andre, som freud og jung gjorde
RoseMarie: Halløjsa
Arne Thomsen: Ja, Hanskrist, så er det jo nok bedst, at du holder dig fra det - selv om det ikke var noget problem for din far og dine bedsteforældre
[x] Hanskrist: ej heller et problem for mig,, jeg er fremragende til det
[x] Hanskrist: men jeg kan beskrive det
[x] Hanskrist: jeg kan lovsynge med min forstand om det
[x] Hanskrist: så andre får færten af det og kommer til selv at erfare det
[x] Hanskrist: jeg deler ud af mine erfaringer
[x] Hanskrist: hvis nogen rammes af en mystisk ekstatisk erfaring, bliver vedkommende født af ånden,, og kommer beriget som en ny skabning tilbage derfra
[x] Hanskrist: dette går aldrig væk igen, personen vil resten af sit liv være præget heraf og være beriget på alle måder, ja være en ny skabning med åndens nye liv, at vandre i og gøre mægtige gerninger i som paulus siger det
[x] Hanskrist: han hun vil være karismatiske, kreative intelligente med den nye handlingsbasis i Kristus
[x] Hanskrist: hvor man har åndens nye liv er født af ånden, er et guds barn, søn af Gud
RoseMarie: Hej Arne ... jeg kan nu godt li' at tænke, at sanse og associere ... Jeg lever af det ... og for det
[x] Hanskrist: denne nye handlingsbasis og liv skjult i Kristus med Gud forandrer alt
[x] Hanskrist: RM peger på noget neuroforskningen i forbindelse med demens forskning har fundet ud af, og det er at vores åndsfriskhed ernæres og understøttes af livfuld sanselighed, og kropslig væren
RoseMarie: ... at sanse sætter mine tanker i gang og ikke i stå
Arne Thomsen: Hej RoseMarie. Det ka' jeg osse, og det gør jeg al den tid, hvor jeg ikke lige er "stille"
[x] Hanskrist: hidtil havde man troet at hjernen dirigerede kroppen, men nu har man fundet ud af at kroppen (vores sanselige fysiske liv og livsførelse) påvirker hjernen også, til trods hjernebarrieren
[x] Hanskrist: så at være fanget i sindet som du og michael er arne er ikke godt og sundt for hjernen,,, for vores iq og åndsfriskhed,
RoseMarie: ... jeg er vist ikke engang stille, når jeg sover ...
[x] Hanskrist: nej det er du ikke RM
[x] Hanskrist: det er bare så vildt hvad der foregår, drømmene fx
RoseMarie:
[x] Hanskrist: men man vender og drejer sig også og kaster sig rundt i sengen
RoseMarie: Er det det, man kalder sengegymnastik?
[x] Hanskrist: at være motiveret i bevægelse og fyldt med gode ideer og fantasier er vesten
[x] Hanskrist: ja lagengymnastik med sengehesten
RoseMarie: Hovedet i bevægelse er godt
[x] Hanskrist: det er som at ha en tiger i sengen
RoseMarie: ... jeg mente altså ... hjernen
RoseMarie: Det med tigeren har jeg vist kun prøvet i drømme
RoseMarie: ... og så mit krammedyr ... en tigerbamse

[x] Hanskrist: tigerbamse er det en kloning af bjørn og tiger
RoseMarie: Tja ...
[x] Hanskrist: bjørnen er varm og dejlig hyggelig og har en blød pels, tigeren er vild og farlig

RoseMarie: Grrrrr ...
[x] Hanskrist: nå ja det sker at bjørnen æder en kondiløber i finland
[x] Hanskrist: tigeren er ilter og lyner, bjørnen lidt dum, en udviklingshæmmet med enorme kræfter
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Droner gjorde ingen skade, siger Iran
19/04/2024 18:35
Bryggerigigant lukker med deres største..
19/04/2024 17:49
Nato lover flere luftforsvarssystemer ti..
19/04/2024 17:22
Nyheder fra Religion.dk