annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
2 registrerede ABC ,(1 usynlig), 317 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Den mystiske ekstatiske meditative erfaring

RoseMarie: "en bestemt form for tænkning man skal ophøre med, den der er dikteret og retningsbestemt fx om at løse bestemte opgaver " ... go'e ord til trosfrihed ... Tro er en drift og ikke en bedrift. Tro er lidenskab og hjertetro i ord og tanke
[x] Hanskrist: hva pokker sover du aldrig???
RoseMarie: Jo da ... og ind imellem læser jeg
RoseMarie: ... og får fortalt go'nathistorie ... og falder så i søvn igen
Simon: RM: omvendt - tro er netop noget du bedriver, ikke en drift. ;)
[x] Hanskrist: du skulle ha set dr2 de 3 bud, der var en ateist og muslim og Niels Christian Hvidt, og ateisten der også var filosof han svingede vildt godt med Niels Christian, og de var stort set enig om hvordan et hospital skulle forholde sig til en dødsdømt, ifølge
Simon: Arne: Når du slipper din "jeg-bevidsthed" en kort stund, er det akkurat noget du gør i kraft af at du er dig - m.a.o. må du da kunne se at den slags ord-plingplang slet ikke er relevant; du ophører jeg ikke på noget tidspunkt med at være dig, uden..
[x] Hanskrist: lægerne, kræftpatient, der ikke ville give op men blev ved og ved med at tro der fandtes muligheder for ham
Simon: at få enorme problemer som følge.
[x] Hanskrist: viller gerne at du simon og dawkins havde set den udsendelse
Simon: Hans, ja der er jo intet til hinder for at vi uanset vort syn på livet kan være enig i rigtig mange betragtbninger om livets forhold. Så det lyder da bekendt..;)
[x] Hanskrist: men både ateisten der var filosof og Niels Christian der er katolik skal begge ha ros for deres måde at gøre denne samtaler uden skingerhed og vanvid
Simon: Hans: ja det er da også velkendt at læger og mennesker i øvrigt, ikke opgiver troen på at man nok skal finde en udvej - men det er jo en tillid der kan begrundes..;)
[x] Hanskrist: modsat mette busk så fløj ham ateisten her ikke i hovedet på de to troende, fordi han netop ikke smed eller projicerede spøgelser vindmøller over i hovedet på dem, eller i skoene på dem
[x] Hanskrist: og han var skarp og skrap ham ateisten,, virkelig en mand med høj moral som jeg vil undersøge nærmere
Simon: Du ser spøgelser Hans. Busk er bare engageret, og den iver har intet at gøre med aggression i en negativ forstand.
[x] Hanskrist: okay,, så må hun gerne brænde for sin sag
Simon: Jamen dog Hans, du får gode påvirkninger...;))
[x] Hanskrist: men jeg tror ikke Habermas ville godkende busk måde at debattere på
Simon: Hans: jada, selvfølgelig - bare fint at folk brænder for deres synsvinkler og hun argumenterer jo ikke hen i vejret.
Simon: Tror ikke det er nogen god idé at stille sig i skyggen af andre mennesker Hans..;)
[x] Hanskrist: hun indfører som dawkins fundamentalisme og systemverdens tænkning i de personlige gode samtaler
[x] Hanskrist: som om tyskerne er blevet meget bevidste om den ordentlige samtale efter at de har prøvet at systemverdenens logik, altså arkaisk overjeg og ureflketerethed dominerer vores samtaler,, ikke må ske igen,, men politiker er nogle demagoger
[x] Hanskrist: knowledge creates a relationship between men, establishes a point of contact; while objective knowledge ends in communication because it belongs to the impersonal world, existential knowledge, on the contrary, presupposes the human personality and leads t
[x] Hanskrist: to communion
[x] Hanskrist: berdyaev for 80 år siden
[x] Hanskrist: apropos Habermas må os der har styrken dertil stadig turde den gode samtale
[x] Hanskrist: alt for mange sætte arkaisk overjeg på automatpilot
[x] Hanskrist: især dawkins
[x] Hanskrist: jeg vil gerne ha dawkins i terapi
[x] Hanskrist: han kan ikke skelne jeget fra overjeget hans
Simon: Hans: jeg tror simpelthen ikke du har læst noget af Dawkins..;)
[x] Hanskrist: han lider af nøjagtig det samme som biblelfundamentalist
erne
[x] Hanskrist: jo han er fremragende, fremragende
Simon: Du vrøvler nu Hans..;) - må igang igen...god dag dér ;)
[x] Hanskrist: dawkins mangler den duft og den body som zizek og badiou og morin har
[x] Hanskrist: den metafysik disse har
[x] Hanskrist: han har måske prostata har jeg tænkt på
[x] Hanskrist: ihvertfald kan han ikke hvile i sig selv og han er capturet af overjeget, arkaisk overjeg
[x] Hanskrist: han mangler healing
[x] Hanskrist: dybde
[x] Hanskrist: tyngde, metafysik som franskmændene og tyskerne har
[x] Hanskrist: ja han har nok prostata, jeg mente prostata problemer
[x] Hanskrist: dawkins der har alle forudsætninger for at kunne skelne mellem objektiv viden og eksistentiel viden, kan netop ikke dette, og han bliver fanget af overjeget der er beskæftiget med objektiv viden, og det undrer mig, for om nogen han burde være fortaler for
[x] Hanskrist: 1. person perspektivet
[x] Hanskrist: gamle vise ord siger at man bliver som dem man bekæmper, og det er måske det der er sket for dawkins
[x] Hanskrist: for om noget det er bibelfundamentaliste
rne har er gået i kødet på og ikke seriøse teologer, dem tør ham og dennett ikke nærmer sig
[x] Hanskrist: nå bjørn jeg har fornærmet din helt dawkins, så du må hellere lige gi et brøl fra dig
[x] Hanskrist: noget af det første Freud og hans folk fandt det var aggiteren, folks automatiske ofte aggressive talestrøm der var id'et og overjeget der havde kuppet jeget, eller udenom jeget havde taget magten over personen
[x] Hanskrist: at komme fordi dette arkaiske lag og indslag fra overjeget og frem mod jeget, en dannet person var vigtig
[x] Hanskrist: Habermas der er psykoanalytisk orienteret har helt sikkert netop i sin tænkning taget højde herfor
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Træværksted brændt ned i Bramming
19/04/2024 08:16
Nyheder fra Religion.dk